İtalya’nın Cenova Limanı’ndaki liman işçileri, cuma günü, Gazze’ye yönelik soykırım savaşında İtalya’nın suç ortaklığına meydan okuyarak, israil işgali altındaki topraklara giden bir Suudi gemisine silah yüklemeyi reddetti.
Baltimore (Maryland, ABD) limanından gelen Bahri Yanbu adlı Suudi gemisi, İtalyan silah devi Leonardo tarafından üretilmiş askerî teçhizat almak üzere planlanmıştı. Bu teçhizat arasında Abu Dabi’ye gönderilmesi planlanan bir Oto Melara topu ve muhtemelen terminal sahasında hazır bekleyen tanklar ve diğer ağır silahlar bulunuyordu.
İşçiler, topun yüklenmesini engelledi ve şafak vakti yaptıkları yerinde incelemelerle, geminin hâlihazırda silahlar, mühimmat, patlayıcılar, zırhlı araçlar ve tanklarla dolu olduğunu ortaya çıkardı.
Erişimlerinin engellenmesine yönelik girişimlere rağmen yaklaşık 40 liman işçisi gemiye çıkarak sevkiyatı belgeledi.
Bu eylem, Liman İdaresi’ni krizi yönetme moduna soktu; Eylül ayında “silah kaçakçılığı konusunda kalıcı bir gözlem merkezi” kurulmasını görüşme yönünde muğlak sözler verdi. Ancak liman işçileri duruşlarını net biçimde ortaya koydu:
“Biz savaş için çalışmıyoruz.”
Bu son blokaj, Temmuz ayı sonunda Cenova’da yaşanan önemli bir olayın ardından geldi. O dönemde liman işçileri, Yunan sendikalarından gelen istihbarat üzerine, israil işgali altındaki topraklara gidecek askerî kargonun boşaltılmasını engellemişti.
20 Ekim 2024’te, Yunanistan’ın Pire Limanı’ndaki işçiler, israilin işgal altındaki Aşdod Limanı’na gitmekte olan, ZIM tarafından kiralanmış Marla Bull gemisine 21 ton mühimmat yüklenmesini durdurdu. “Filistin’e Özgürlük”, “Barış için savaşıyoruz”, “Yunanistan’ın savaşa katılımına hayır” sloganları atan işçiler, geminin kargoyu almadan limandan ayrılmasını sağladı.
4 Haziran’da ise Fransa’nın Marsilya-Fos Limanı’ndaki işçiler, işgal altındaki Hayfa’ya gidecek 14 ton makineli tüfek parçası ve top bileşenini yüklemeyi reddetti. Bu, Cenova, Salerno ve Scilla’daki liman işçilerinden koordineli denetimler ve dayanışma tepkileri doğurdu.