Illinois Urbana-Champaign Üniversitesi ve Purdue Üniversitesi’nden akademisyenlerin yaptığı araştırma, tüketicilerin bitki bazlı yumurtaları, ancak tanıdık tariflerin içinde gizlenmişse kabul ettiğini ortaya koydu. Yani bir pankekin ya da kekin içinde varsa sorun yok; ama kahvaltı sofrasında karşınıza “bitkisel menemen” olarak gelirse büyük ihtimalle reddediliyor.
Bitki bazlı yumurtalar, etik kaygılarla pazarlanıyor. Ancak üreticilerin bu argümanları ne kadar samimi, ne kadar ticari kaygı temelli kullandığı tartışmalı. Ürünlerin içerikleri hâlâ yüksek oranda işlenmiş gıda sınıfına giriyor ve bu da “ne yiyoruz?” sorusunu gündeme getiriyor.
Ayrıca bitki bazlı yumurtaların fiyatları da dikkat çekici derecede yüksek. Türkiye gibi ekonomik dalgalanmaların yoğun yaşandığı ülkelerde bu ürünlerin geniş kitleler tarafından erişilebilir olması şimdilik bir hayal gibi görünüyor.
Bitki bazlı yumurtalar genellikle nohut unu, patates nişastası veya soya proteininden üretiliyor. Görünüm ve kıvam olarak geleneksel yumurtaya benzetilerek sıvı veya toz formlarda satışa sunuluyor.