Çin Komünist Partisi’nin resmi yayın organı olan People's Daily gazetesinde yayımlanan makalede, bu uygulamaya sert bir şekilde karşı çıkıldı ve “piyasa düzenini bozan bir kamuflajlı fiyat düşürme” olarak nitelendirildi.
Birçok Çinli otomobil üreticisi, stok fazlasını eritmek için henüz hiç kullanılmamış (sıfır kilometre) araçları ikinci el statüsünde kayıt ettirip, ciddi indirimlerle satışa sunuyor. Bu yöntem, satış rakamlarını şişirme, maliyet düşürme ve tüketicileri cezbetme amacı taşıyor.
Makale, Çin Ticaret Bakanlığı’nın otomobil üreticileriyle bu konuda yaptığı görüşmelere ve Great Wall Motor’un Başkanı Wei Jianjun’un yakın zamanda yaptığı eleştirilere atıfta bulunarak şunları vurguladı:
“Bu kamufle edilmiş fiyat kırma yöntemi, otomotiv sektöründeki aşırı rekabetin neden olduğu çöküş yarışının çarpıcı bir örneğidir. Bu uygulama sürdürülemez.”
Makale, özellikle elektrikli araç üreticilerine seslenerek sadece satış adetlerine değil, ürün kalitesine ve teknolojik inovasyona odaklanmaları gerektiğini belirtti. Hiçbir marka açıkça ismen anılmadı.
Çin, büyüyen deflasyon riski, ABD yaptırımları ve zayıf iç talep karşısında kontrolsüz fiyat indirimlerinin ekonomiyi daha da zayıflatabileceği mesajını veriyor.