Çin Sanayi ve Bilgi Teknolojileri Bakanlığı, Piyasa Düzenleme İdaresi ve Ulusal Kalkınma ve Reform Komisyonu, BYD, Geely ve Xiaomi gibi büyük EV üreticilerinin yöneticilerini Pekin'de bir toplantıya çağırarak, zararına satışlar ve aşırı indirimler konusunda uyarılarda bulundu. Yetkililer, otomobil üreticilerinden fiyatlandırma stratejilerini "kendi kendine düzenlemelerini" ve tedarik zinciri üzerindeki baskıyı azaltmalarını talep etti.
BYD'nin indirimleri, sektörde "fiyat savaşı paniği" yaratırken, Çin Otomobil Üreticileri Derneği, bu tür düzensiz fiyat savaşlarının sektörü "kısır bir döngüye" sürüklediğini ve tedarik zinciri güvenliğini tehdit ettiğini belirtti. Ayrıca, "sıfır kilometreli" araçların ikinci el piyasasında satılması gibi uygulamalar da gündeme geldi.
inli yetkililer, bu tür fiyat savaşlarının uzun vadede sektördeki zayıf şirketlerin iflasına neden olabileceği konusunda uyarılarda bulundu. Ancak, toplantıda bağlayıcı bir karar alınmadı ve üreticilerin bu uyarılara uymamaları durumunda ne gibi sonuçlarla karşılaşacakları belirsizliğini koruyor.
BYD'nin bu stratejisi, şirketin küresel pazarda daha fazla pay elde etme hedefiyle de bağlantılı. Şirket, 2025 yılında 5,5 milyon araç üretmeyi ve bunların 800.000'ini ihraç etmeyi planlıyor.