Özellikle Ipswich'teki Westbourne Academy'de 50'den fazla öğretmen, öğrencilerin öğretmenlere hakaret etmesi, sandalyeleri fırlatması, sosyal medyada öğretmenlerle alay eden videolar paylaşması ve dersleri sürekli olarak sabote etmesi gibi olaylar nedeniyle iş bıraktı. Öğretmenler, bu tür davranışların TikTok gibi sosyal medya platformlarının olumsuz etkileriyle daha da kötüleştiğini belirtiyor.
Liverpool'daki Liverpool Institute for Performing Arts School'da da benzer sorunlar yaşanıyor. Öğrencilerin öğretmenlere yönelik sözlü ve fiziksel saldırıları, öğretmenlerin greve gitmesine neden oldu.
Ulusal düzeyde yapılan bir ankete göre, öğretmenlerin %80'inden fazlası öğrenci davranışlarının son bir yılda kötüleştiğini bildiriyor. Öğretmenlerin %20'si öğrenciler tarafından fiziksel saldırıya uğradığını, %25'i ise haftada birkaç kez sözlü tacize maruz kaldığını belirtiyor.
Eğitim Bakanlığı, bu sorunlara çözüm bulmak amacıyla okullarda davranış ve ruh sağlığı desteklerini artırmayı planladığını açıkladı. Ancak öğretmenler, mevcut önlemlerin yetersiz olduğunu ve sınıflarda düzenin sağlanması için daha etkili adımlar atılması gerektiğini vurguluyor.