Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’ndan yapılan yazılı açıklamada, ilk Yüksek hızlı Tren Hattı’nın 13 Mart 2009'da dönemin Başbakanı olan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından hizmete alındığı kaydedildi.
Türkiye’nin 14 yıl önce Ankara-Eskişehir Hattı'yla YHT işletmeciliğine başladığı ifade edilen açıklamada, “Ülkemiz böylece dünyada 8'inci, Avrupa'da 6'ncı YHT işleticisi konumuna geldi. Ankara-Konya Hattı 2011'de, Konya-İstanbul ve Ankara-İstanbul Hatları da 2014'te faaliyete geçti. YHT hat uzunluğu 1241 kilometreye yükseldi. 2022 yılında 219 kilometre uzunluğundaki Konya-Karaman Hızlı Tren Hattının hizmete alınmasıyla 8 şehir ve ülke nüfusunun yüzde 33’üne doğrudan, YHT+Otobüs, YHT+Konvansiyonel tren bağlantısıyla gerçekleştirilen kombine taşımacılıkla beraber ülke nüfusunun yüzde 47’sine YHT hizmeti veriliyor” denildi.
YHT'lerle Ankara-Eskişehir arasında seyahat süresinin 4 saatten 1 saat 30 dakikaya, Ankara-İstanbul arası seyahat süresinin 8 saatten 4 buçuk saate düştüğüne işaret edilen açıklamada, Ankara-Konya arasında seyahat süresinin 1 saat 45 dakikaya, Konya-İstanbul arasında 4,5 saate indiği kaydedildi. Açıklamada, “Mart 2023 tarihine kadar Ankara-Eskişehir YHT Hattı'nda 19 milyon 833 bin, Ankara-Konya Hattı'nda 18 milyon 272 bin, Ankara-İstanbul Hattı'nda 23 milyon 783 bin, Konya-İstanbul Hattı'nda 8 milyon 297 bin, Ankara-Karaman Hattı’nda, 847 bin, İstanbul-Karaman Hattı’nda 568 bin, Eskişehir-İstanbul Hattı’nda 145 bin olmak üzere toplam 71 milyon 742 bin yolcu seyahat etti” ifadeleri yer aldı.
Ankara-İstanbul hattında 10 Temmuz 2021 itibarıyla ekspres yüksek hızlı tren (YHT) seferlerinin başladığı anımsatılarak, ekspres trenin sadece Eskişehir ve İstanbul-Pendik'te duruş yaptığı kaydedildi. Ankara-İstanbul, Ankara-Konya, Ankara-Eskişehir ve İstanbul-Konya, Eskişehir-İstanbul, İstanbul-Karaman, Ankara-Karaman arasında günlük toplam 56 sefer yapıldığı vurgulanan açıklamada, “YHT’ler doğrudan ulaştıkları şehirlerin yanı sıra YHT ve konvansiyonel tren ile YHT ve otobüsün birlikte planlandığı kombine taşımacılıkla Kütahya, Tavşanlı, Afyonkarahisar, Denizli, Karaman, Antalya ve Alanya'ya seyahat süresini önemli oranda azaltırken, ileri demiryolu teknolojisinin konforundan daha çok şehrimizin yararlanması sağlanıyor” değerlendirmesi yer aldı.
Devam eden hızlı tren projelerine de değinilen açıklamada, şöyle denildi: “Türkiye’yi hızlı tren hatlarıyla örmek için çalışıyoruz. Ankara-İzmir arasında hızlı tren çalışmaları sürüyor. Projenin tamamlanmasıyla iki şehir arası mesafe 624 kilometre ve seyahat süresi 3 saat 30 dakikaya düşecektir. Ayrıca, inşaatı devam eden Mersin-Osmaniye-Adana-Gaziantep demiryolu hattının 2024 sonunda bitirilmesi planlanıyor. Bu hattın bitmesiyle birlikte İstanbul'dan, Edirne'den hızlı trene binen bir vatandaşımız, kesintisiz şekilde Gaziantep'e kadar ulaşabilecek. Ankara-Sivas hattı da önümüzdeki günlerde vatandaşımızın hizmetine sunulacak.” (İLKHA)