Afrika'da yaklaşık 100 milyon çocuk okuyamıyor

Afrika’da çocukların yaklaşık yüzde 23'ü hala okula gidemiyor, bu oranının dünyanın herhangi bir bölgesiyle kıyaslandığında çok yüksek olduğunu söyledi.

Ekleme: 24.01.2023 22:06:31 / Güncelleme: 24.01.2023 22:06:31 / Dünya
Destek için 

African Foundation araştırmacısı Dr. Asma Nairi Özen ve Afrika Araştırmacıları Derneği (AFAM) araştırmacısı Osman Kağan Yücel, Afrika'da okula gitme imkanı olmayan çocukların temel haklarından yoksun kalmasının sonuçlarıyla ilgili değerlendirmede bulundu.

Özen, son yıllarda Afrika devletlerinin eğitime verdiği desteği artırdığını ancak kıtadaki çocukların yaklaşık yüzde 23'ünün hala okula gidemediğini belirterek, bu oranının dünyanın herhangi bir bölgesiyle kıyaslandığında çok yüksek olduğunu söyledi.

Afrika'da bulunan 54 ülkenin kendi iç dinamiklerinin farklılıklar göstermesi nedeniyle genellemelerde yanılma payının bulunduğuna dikkati çeken Özen, "Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonunun (UNICEF) açıkladığı rakamlara göre Nijerya'da 10,5 milyon çocuk okula gidemiyor ancak Tunus'ta bu rakam çok daha düşük." dedi.

Özen, Afrika'da ailelerin yoksulluk, eğitime erişimin kısıtlı olması ve güvenlik sorunları nedeniyle çocuklarını okula göndermediğini dile getirerek, bazı ailelerin de "eğitimi işlevsiz bir uğraş" olarak gördükleri için özellikle kız çocuklarını ve engelli çocukları okutmadığını kaydetti.

Yoksul Afrikalı ailelerin okul harçlarını karşılayamadığını, devletlerin ise bu alana yatırım yapacak mali kaynağı bulunmadığını aktaran Özen, "Dünyadaki en az gelişmiş 46 ülkeden 33'ünün Afrika'da olduğu dikkate alındığında, bu ülkelerde büyük eğitim sorunu olmaması beklenemez." değerlendirmesinde bulundu.

Özen, kıtadaki güvenlik sorunlarının da çocukların eğitime erişememesinde büyük rol oynadığına vurgu yaparak, Afrika'da okul çağındaki yaklaşık 13,6 milyon çocuğun yerinden edildiğini söyledi.

Özen, kıtanın bazı bölgelerinde yaygın şiddet olayları gerçekleştiği için eğitime bir süre ya da tamamen ara verildiğini dedi.

Etiketler: