Eğitim Bir-Sen Şanlıurfa İl Başkanı İbrahim Coşkun, yarıyıl tatilinde öğrencilerin teknolojik aletlerini aşırı derecede kullanmaması gerektiğini ifade ederek tatilde başarısız olunan derslere yoğunluk verilmesi gerektiğini söyledi.
Coşkun, velilerin çocuklarına tatil döneminde kitap okuma ve dinlenme konusunda yardımcı olması gerektiğini tavsiye etti.
"Çocukların istediği kadar teknolojiye takılmamaları gerekir"
Teknolojiyle fazla uğraşılmasının bir sıkıntı olduğunu dile getiren Coşkun, "Bugün birinci yarıyıl tatilimiz başladı. Bizim velilerden temennimiz; çocukları sıkboğaz etmekten ziyade başarısız dersleri varsa onu telafi etmelerine yardımcı olsunlar. Çocukların belli zamanlarda dinlenmeye, gezmeye ve oynamaya da ihtiyaçları vardır. Özellikle bir çalışma yapılacaksa başarısız olduğu dersleri belirli bir şekilde takip etmelidirler. Özellikle zamanımızda bilgisayar ve cep telefonu yani teknoloji hepimizin yaşadığı bir sıkıntı, çocuklarımızı bundan uzak tutamama gibi bir sorunumuz var. Özellikle anne ve babalarımız bunlara belli süre vermeli, gözetim altında tutmaları gerekir. İstediği kadar teknolojiye takılmamaları gerekir. Çünkü çocuklar hem zaman kaybı açısından hem de sağlık açısından oldukça sıkıntı yaşayacaklar." diye konuştu.
"Çocuklarla yeteri kadar ilgilenilmediğinde farklı alanlara yönelebilirler"
Ailelerin çocuklarının derslerine yardımcı olmaları gerektiğini belirten Coşkun, "Çocuklarda zaman mefhumu çok yok ondan dolayı uyarma, zaman belirleme ve hazırlanacak bir programa göre hareket etmeleri gerekir. Çocuğu sıkboğaz etmekten ziyade en azından başarısız olduğu derslere yönelerek hem kitap okuma hem dinlenme konusunda yardımcı olmaları gerekir. Çocuklarla yeteri kadar ilgilenmediğiniz zaman farklı alanlara yönelebilirler." şeklinde konuştu.
"Her çocuğun fıtratı ve bakış açısı bir değildir"
Her çocuğun fıtratı ve bakış açısının farklı olduğuna vurgu yapan Coşkun, "İlk bir iki gün dinlenmesi gerekir, herhangi bir ders yapmadan o tatilin keyfini çıkarsın. Daha çok konuşarak anlaşarak bir arkadaş gibi yaklaşarak bilmediği konular üzerinden yardımcı olunması gerekir. Seçme veya tercih hakkını biraz da çocuğa bırakarak ortalama bir çalışma planı çıkarılabilir. Her çocuğun fıtratı ve bakış açısı bir değildir. Hiçbir zaman 'Komşunun çocuğu böyle yapmış, sen niye yapmadın. Kardeşin daha başarılı sen niye değilsin?' diye bu tür ikilemlere girmemek gerekir. Bizim amacımız çocuğu kazanmak, baskı oluşturursanız çocuğu kaybedersiniz ve farklı şeylere yönelir. Bu sefer istemediğiniz bir yönde gelişim olur, bunu da hiçbirimiz tasvip etmiyoruz." ifadelerini kullandı. (İLKHA)