Karaismailoğlu, Bursa Emek – YHT Gar – Şehir Hastanesi Metrosu ve Bursa Hızlı Tren Projesi’nde incelemelerde bulundu, ardından basın açıklaması yaptı.
Bursa’yı “Balıkesir-Bandırma – Bursa – Yenişehir – Osmaneli Hızlı Tren Hattı” projesi ile yeniden demiryolu ile kavuşturduklarını belirten Karaismailoğlu, Ankara-İstanbul YHT Hattı’na bağlantılı olarak çift hatlı, hızlı tren hattı inşa ettiklerini söyledi. Karaismailoğlu, projenin; yapım çalışmaları sürdürülen toplam 145 kilometre altyapı ile 201 kilometre üstyapı yapım işini kapsadığına işaret ederek, “Proje kapsamında 7 adet istasyon inşasının yanı sıra, toplam uzunlukları 18 kilometre olan 12 adet tünel, 4,6 kilometre 10 adet kaçış tüneli, 1 kilometre 5 adet aç-kapa tünel, 4 kilometre uzunluğunda 28 adet demiryolu köprüsü, 4 kilometre uzunluğunda 4 adet viyadük ve 1,5 kilometre uzunluğunda 66 adet altgeçit ve toplam 155 adet menfez imalatı yapılacaktır” ifadelerini kullandı.
Şu anda; Osmaneli-Yenişehir istikametinde alt yapı çalışmalarına devam ettiklerinin altını çizen Karaismailoğlu, açıklamasına şöyle devam etti:
“Güzergahın başlangıcı ile 48’inci kilometreleri arasındaki altyapı çalışmaları kapsamında, 2 milyon 100 bin metreküp kazı ve 350 bin metreküp nitelikli dolgu yapıldı. Toprak İşlerinde yüzde 18 ilerleme sağlandı. Osmaneli Bölgesi Tünellerinde kazı desteklemede 9 bin 800 metreye ulaşıldı ve toplamda yüzde 48 ilerleme sağlandı. Tünellerde kaplama beton işlerine de devam ediyoruz. Altgeçit, menfez, köprü, viyadük işlerinde de 28 bin metreküp beton dökümü tamamlandı ve yüzde 32 ilerleme sağlandı. Toplamda menfez, altgeçit, köprü gibi 34 adet yapı tamamlanmış olup, 19 yapıda çalışmalar devam etmektedir. İstasyon projelendirme çalışmalarımız da devam ediyor. Bursa-Yenişehir istikametinde ise TCDD’den teslim alınan ilk 10 kilometrelik kısımda üst yapı çalışmalarına başlandı. Bu kapsamda ilk 2 kilometrede sub balast ve balast serim imalatlarını bitirdik. Travers ve rayların üretimine de devam ediyoruz. Ayrıca 10 bin ton ray da sahaya gelmiş ve üst yapıya raylar sevk edilmeye başlandı. Tüm projemiz tamamlandığında, seyahat süreleri hem Ankara-Bursa hem de Bursa-İstanbul arası yaklaşık 2 saat 15 dakika olacaktır.”
Bakan Karaismailoğlu, Emek-YHT Gar-Şehir Hastanesi Metro Hattı’nın faaliyete geçtiği an itibariyle çok büyük maddi kazançlar sağlayacağını altını çizerek, “2023-2050 yılları arasındaki 27 yıllık projeksiyonda; zamandan 797 milyon dolar, karayolu bakım ve işletmesinden 58 milyon dolar, önlenecek kazalardan 1 milyon 170 bin dolar ve hava kirliliği, iklim değişikliği, gürültü gibi dışsal faydalardan 15 milyon 640 bin dolar olmak üzere hattın tamamlanmasıyla toplam ekonomik kazancı 871 milyon 470 bin dolar olacak. Sanayimizin, ticaretimizin, tarımımızın ve turizmimizin en önde gelen şehirlerinden biri olan Bursa’nın ulaşım ve iletişim ağını güçlendirecek her projenin öneminin farkındayız” şeklinde konuştu.
Bursa’yı geleceğe taşıyacak çok önemli projeleri hayata geçirdiklerini ve yakinen takip ettiklerini aktaran Karaismailoğlu, son 20 yılda Bursa’nın sadece ulaşım ve iletişim altyapısına yaklaşık 43 milyar lira yatırım yaptıklarını bildirdi. “Bursa’nın 2003’te 195 kilometre bölünmüş yolu vardı. Bugün toplam bölünmüş yol uzunluğumuz yaklaşık 600 kilometredir” diyen Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, BSK kaplamalı 148 kilometre olan yolu bugün 772 kilometreye çıkardıklarını söyledi. Karaismailoğlu, Bursa ile bağlarını koparmayacaklarını, projeleri takip edeceklerini kaydetti. (İLKHA)