TİSK Genel Başkan Yardımcısı​ Bektaş: yağışlı havalarda takip mesafesini arttırın

Türkiye Toplu İşverenleri Sendikası Genel Başkan Yardımcısı​ Mahmut Bektaş, karlı ve yağmurlu havalarda araç kullanacak kişilerin daha dikkatli olması ve takip mesafesini artırması gerektiğini kaydetti.

Ekleme: 30.11.2022 11:20:04 / Güncelleme: 30.11.2022 11:25:25 / Güncel / Adıyaman Haberleri
Destek için  Haberin Videosunu İzle

Türkiye Toplu İşverenleri Sendikası (TİSK) Genel Başkan Yardımcısı​ Mahmut Bektaş, özellikle yağışlı havalarda araçların fren tutma zamanının daha uzun olduğunu, bundan dolayı hız ve takip mesafesine uyulmasının kazaların yaşanmaması için önemli olduğunu dile getirdi.

"Kış lastiği bulundurmaları gerekiyor"

Özellikle ticari araç kullanan sürücülerin daha dikkatli olması gerektiğine değinen Bektaş, "Yağışların başlamasıyla birlikte özellikle sürücülerimizin kış aylarında daha dikkatli olmaları gerekiyor. Yağışlarla beraber özellikle ticari araç kullanan sürücülerimizin 1 Aralık ile 1 Nisan arasında kış lastiği bulundurmaları gerekiyor. Kış lastiği takmayan sürücülerimiz bilmelidir ki yağışlı havalarda frene bastıkları zaman aracın fren mesafesinin uzayacağını ve kısa mesafede aracın duramayacağını bilmeleri gerekir. Kış lastiklerinde diş derinliği en az iki buçuk milimetre üzerinde olan lastikler tercih edilmelidir. Diş derinliği fazla olan lastikler suyu sürekli dışa doğru atar, lastiğin dış yüzeyi yola temas ettiğinden fren mesafesi kısa olur." ifadelerini kullandı.

"Fren sistemlerinin kışa girmeden kontrollerinin tek tek yapılması gerekir"

Bektaş, "Yağışlı havalarda sürücülerimizin takip mesafesine dikkat etmeleri gerekiyor. Yağışlı havalardaki takip mesafesi normal bir havadaki takip mesafesi kadar değildir.  Yağışlı havalarda takip mesafesi en az aracın bir buçuk katı kadar olmalıdır. Normal kuru havada 100 kilometre hızlı giden bir aracın takip mesafesi 50 metre olması gerekirken aynı aracın yağışlı havalarda 75 ile 80 metre mesafede takip mesafesini koruması gerekir. Yağışlı havalarda dikkat edilmesi gereken önemli hususlardan birisi de klimaların çalışır durumda olmasıdır. Arka cam elektrik rezidans sisteminin çalışır durumda olması gerekir. Fren sistemlerinin kışa girmeden kontrollerinin tek tek yapılması gerekir. Yağışlı havalarda frenin kesik kesik yapılması gerekir. Camda buğulanmanın olmaması gerekir. ve en önemli nokta takip mesafesinin en az bir buçuk kat artırılması gerekir." şeklinde konuştu.

"Karlı havalarda takip mesafesini iki katına çıkarın"

Kış şartlarında araç kullanmanın zorluklarına değinen Bektaş şöyle devam etti:

"Karlı havalarda ise takip mesafenin en az normal şartların iki katı kadar olması gerekir. 100 kilometre hızla giden bir aracın takip mesafesinin de en az 100 metre olması gerekiyor. Karlı havalarda normal, hafif ve kesik kesik fren yapılması gerekir ki aracın hızını kontrol altına alabilsinler. Karlı ve buzlu yollarda hareket edecek araçların bütün bakımlarını A'dan Z'ye yapmaları gerekir. Antifrizin zamanında araca koyulmuş olması gerekir. Doğu ve Güneydoğu bölgelerinde ticari taşıma yapan araçlarımız 6 ay kadar kara maruz kalacaklarından dolayı bu bölgedeki sürücülerimizin de düşük vites ve düşük hızla araç kullanmaları gerekiyor. Kısa ve sürekli gaz pedaline basmaları gerekiyor. Çünkü buzlu havalarda gaz vermeyi kestiğiniz an araçta sağa, sola kaymalar olacak bu durumda kazalara sebebiyet verecektir." (İLKHA)

 

 





Haberin Videosunu İzle
İlgili Videolar