Kayaşehir- Bakırköy sahil arası seyahat süresi düşürülüyor

Bakan Karaismailoğlu Kayaşehir-Bakırköy sahil arası seyahat süresinin 39 dakikaya düşeceğini söyledi.

Ekleme: 28.11.2022 13:15:38 / Güncelleme: 28.11.2022 13:15:38 / Güncel
Destek için 

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Bakırköy-Bahçelievler-Güngören-Bağcılar (Kirazlı) Metro hattının ilk ray kaynağını yaptı.

Bakırköy-Bağcılar Kirazlı Metro hattının ray kaynağına başlayarak projede çok önemli bir aşamayı daha geride bıraktıklarını kaydeden Karaismailoğlu, “Mühendislik açısından en zorlu koşullarda çok yoğun nüfusun yaşadığı ilçelerimizde çalışmamıza rağmen, çevreyi koruyarak tünel kazılarımızın tamamı, betonarme imalatlarımızın da büyük bir kısmını tamamladık. Tünel kazılarımızı bitirdiğimiz 7 Mayıs’ta da sizlerle bir araya gelmiş, çalışmalarımızı paylaşmıştık. O günden bugüne büyük gelişmelere imza attık. Çalışmalarımıza hızla devam ettik ve proje genelinde toplam ilerleme oranımız yüzde 78’e ulaştı. Hiç kimsenin şüphesi olmasın ki vatandaşlarımıza daha konforlu ve güvenli bir ulaşım alternatifi sağlayacak olan bu metro hattını bir an önce bitirmek adına çalışmalarımıza 7 gün 24 saat esasına göre tüm mühendislik gereklerini yerine getirerek devam ediyoruz. Hattımızı 2023 yılı ikinci yarısında hizmete alacağız” şeklinde konuştu.

7 istasyonu bulunan Bakırköy-Kirazlı Metro hattının 8,4 kilometre uzunluğunda olduğunun altını çizen Karaismailoğlu, bu istasyonların Bakırköy Sahil, Özgürlük Meydanı, İncirli, Haznedar, İlkyuva, Yıldıztepe, Molla Gürani olduğunu söyledi. Hattın saatte 80 kilometre hızla günde 1 milyon yolcu kapasitesi ile İstanbullulara hizmet edeceğine dikkati çeken Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, açıklamasına şöyle devam etti:

“Hattın işletmeye alınması ile Kayaşehir-Bakırköy sahil arası seyahat süresi 39 dakika, Çam ve Sakura Şehir Hastanesi – İncirli arası seyahat süresi 31 dakika, Kayaşehir-Kirazlı arası seyahat süresi 27 dakika, Başakşehir Metrokent-Bakırköy Özgürlük meydanı arası seyahat süresi 30 dakika olacak. Bakırköy-Bağcılar Kirazlı Metro Hattımızın 25 yıllık projeksiyonda; karayolu bakım ve işletmeden elde edilen kazanç 536 milyon dolar, trafik kazalarının engellenmesi sonucu elde edilen kazanç 16,1 milyon dolar, zaman kazancı 689,9 milyon dolar olmak üzere toplam 1,2 milyar dolar olacaktır. Sadece bu ekonomik kazanç dahi gerçek anlamda kimin İstanbul için çalıştığının en güzel göstergesidir. Milletimiz zaten ‘Suyu getirenle, testiyi kıranı’ gayet iyi biliyor.”

Pendik –Sabiha Gökçen hattının ardından şimdi sırada Kağıthane- İstanbul Havalimanı ve Başakşehir- Kayaşehir Metro hatlarının olduğuna vurgu yapan Karaismailoğlu, saatte 120 kilometre ile Türkiye’nin en hızlı metrosu unvanına sahip, dünyanın sayılı metrolarından olacak 37,5 kilometrelik Beşiktaş (Gayrettepe)- Kağıthane –Eyüp- İstanbul Havalimanı Metrosu’nun, Kağıthane-Havalimanı kesiminin yapımını tamamladıklarını belirtti.