Şanlıurfa'da eğitim sendika temsilcileri bir araya gelerek eğitimin sorunları ve çözüm önerilerini konuştu.
Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi Kadın ve Aile Hizmetleri Daire Başkanlığı Konferans Salonunda düzenlen programa öğretmenler katılım sağladı.
Panel, Profesör Necmettin Erbakan İmam Hatip Lisesi öğrencisi Mahmut tarafından okunan Kur'an-ı Kerim tilavetiyle başladı.
Panelde, Şuurlu Öğretmenler Derneğinin tanıtım sinevizyonuna da yer verildi.
"Farklılıklara ilişkin yapılabilecek kabul edilebilir niteleme zenginliktir"
Panelde açılış konuşması yapan ÖĞ-DER Şanlıurfa Şube Başkanı Yunus Yeğin, "Panelimizin güvenli nesiller yetişmesine katkı sağlamasını umuyorum. Toplumda herkesin özellikle eğitime ilişkin farklı düşüncelerinin olduğunu hepimiz biliyoruz. Sorunlarımıza ilişkin Düşüncelerin farklılaşması, özünde alternatifler ve zenginlik barındırdığından dolayı çözümü kolaylaştırmaktadır. Farklılıklara ilişkin yapılabilecek tek ve kabul edilebilir niteleme zenginliktir. Bunun dışındaki yaklaşımlar ne eğitim süreçlerinin iyileştirilmesine ve ne de diğer toplumsal alanlara bir katkısı olmuştur. Burada beş tane çok değerli hocamız Eğitime ilişkin düşüncelerini bizlerle paylaşacaklar. Beş tane farklı bakış açısı görebileceğiz demektir. Karşılıklı anlayış içerisinde fikir ve eylemlerimizi paylaşabilirsek, sorunlarımızın çözümlerinin kolaylaşacağını düşünüyorum. Kaliteli Eğitim çıktılarına sahip olamıyoruz. Eksiğimiz yanlışımız olabilir. Böyle olması çabamızın artarak devam etmesine engel değildir. Yapılan her iyi işin mutlaka bir karşılığı vardır. Bu münasebetle iyi işlerimizin sayısını ve etkinliğini arttırmalıyız. Eğer eğitim ortamlarımızı güvenli kılabilirsek iyi sonuçların ortaya çıkması muhakkaktır. " dedi.
"İnsanlar arasındaki ilişkilerde en önemli belirleyici güvendir"
Kaliteli insan gücüne erişebilmek için önemli kriterleri sıralayan Yeğin, "Kaliteli insan gücüne erişebilmek eğitimin ve eğitimcilerin çabalarıyla doğru orantılıdır. Bunun için üç önemli kriteri sizlerle paylaşmak istiyorum. Ayrımcılığa sıfır tolerans: İnsanlarımızın özellikle de öğrencilerimizin fırsatlardan eşit bir şekilde yararlanmasını güvence altına almalıyız. Hiçbir gerekçeyle ayrımcılığa ve ayrıştırmaya aralık bırakmamalıyız. Allah her bir bireyi kendisini ispatlayabileceği yetenek ve beceri kapasitesiyle yaratmıştır. Bizlere düşen sadece destek vermektir. Her hangi Bir gerekçeyle Kategorize etmek abesle iştigal etmektir. Özellikle çocuklara ve gençlere karşı güvensizlik ifade edecek tutum ve davranışlardan kaçınılması gerekir. İnsanlar arasındaki ilişkilerde en önemli belirleyici güvendir. Bu duygu, ifade ve davranış birlikteliğini gerektirmektedir. Yani sözü söylemesek te olabilir. Ancak doğru davranışı yaşantımızla ispat etmek zorundayız. Açık işbirliği sayesinde gençlerimizin potansiyellerini performansa dönüştürmelerine büyük bir katkı verebiliriz. Çevremizle ve özellikle de gençlerle önyargısız işbirliği şartlarını oluşturabilirsek nasıl kaliteli bireylerin ve dolayısıyla kaliteli toplumun oluştuğunu görebiliriz." ifadelerini kullandı.
Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dekanı Profesör Doktor Celil Abuzar, toplumda aklı başında olan, dertle dertlenen herkesin öncelikli gündeminin eğitim olduğuna işaret etti.
Kariyer basamaklarında yaşanan soruna değinen Eğitim-Bir-Sen Şanlıurfa İl Temsilcisi İbrahim Coşkun, sorunun geçmişi olan bir süreç olduğunu söyleyerek öğretmenlerin yaptıkları meslekle bir deneyimi gerçekleştirdiğini belirterek bu kişilerin yeniden başöğretmenlik ya da uzman öğretmenlik sınava alınmasının bir itibarsızlık olduğunu ifade etti.
Özgür Eğitim-Sen İl Başkanı Vehbi Uzundağ ise zorunlu eğitime değinerek Finlandiya ile Türkiye'nin eğitimini karşılaştırdı.
Türk Eğitim-Sen İl Temsilcisi Muhammed Cihad Durap da pandemi dönemindeki eğitime değindi. (İLKHA)