Namaz Çalıştayı'nın sonuç bildirgesi açıklandı

Kur'an Nesli Platformu tarafından bu yıl dördüncüsü düzenlenen ‘Namaz Çalıştayı’nın sonuç bildirgesinde namaz ve caminin önemine vurgu yapılarak, okul müfredatında namaz eğitiminin başlatılması gerektiğine dikkat çekildi.

Ekleme: 23.10.2022 18:40:17 / Güncelleme: 23.10.2022 19:47:52 / Güncel / Batman Haberleri
Destek için  Haberin Videosunu İzle

Batman'da “Hayat Namazla Güzeldir” temasıyla gerçekleştirilen çalıştayın bitiminde sonuç bildirgesi okundu.

 

Çalıştayın sonuç bildirgesi Kur’an Nesli Platformu Koordinatörlerinden Eğitimci Süleyman Işık tarafından okundu.

8 maddeden oluşan çalıştayın sonuç bildirgesinin tamamı şöyle:

1 - “Yeryüzü bana mescit kılındı. “ (Nesâî, Mesâcid, 42) buyuran bir peygamberin ümmeti için bütün yeryüzü mescittir. Ancak mü’minler arasındaki birliği, kardeşliği güçlendirmek ve toplumsal alandaki birçok vazifenin ifası için mescitlere, camilere ihtiyaç vardır. Nitekim Efendimiz’in (sav) isteğiyle Mekke’de Dar’ul Erkam’ın kullanılması, Medine’de Kuba Mescidi ve Mescid–i Nebevi’nin inşa edilmiş olması bu gereksinimin en somut göstergeleridir. Bununla birlikte mü’minlere, camide cemaatle namaz kılmaları önemle tavsiye edilmiştir. Konuyla ilgili olarak Peygamber efendimiz (sav) iki ayrı hadisinde şu şekilde buyurmuşlardır: «Cemaatle kılınan namaz, tek başına kılınan namazdan yirmi yedi derece daha faziletlidir» (Buhari, Ezan, 30), «Her kim camiye gidip gelirse, Allah her geliş ve gidişinde onun için cennette bir sofra hazırlar» (Buhari, Mesacid, 662)  

Bu faziletlere nail olmak için mescitler ve camiler asla cemaatsiz ve namazsız bırakılmamalıdır.

2 - İçinde bulunduğumuz ahirzaman fitnelerinin dört bir taraftan insanı harama davet ettiği bir zamanda, nefse hoş gelen bütün bu davetleri reddederek günde beş kez Allah’ın huzuruna varmak, insanın gerçek manada kulluk bilincine eriştiğinin bir göstergesidir. Bu bilinç yüce bir güç karşısında itaat etmenin ve hayatını ona göre tanzim etmenin gerekliliğini hissettirir ve büyük bir manevi lezzet tattırır. Ara vermeksizin, her gün en az beş defa aynı eylemi hayatın bir parçası haline getirmek aynı zamanda parçası haline geldiği hayatı da disipline eder ve intizama sokar.

3 - “Her kim sabah namazını kılarsa o kimse Allah’ın koruması altındadır.“ (Müslim, Mesacid, 262)

Sabah namazı, bahşedilen yeni bir günün, yeni bir hayatın şükrü ve bu yeni günde karşılaşılacak bütün zorluklar karşısında sonsuz kudret ve kerem sahibi olan Allah’ın huzuruna varıp tüm acziyetiyle kulun istimdat eylemesidir. Böylesine güçlü bir dayanakla yeni bir güne, yeni bir hayata başlamak kişiyi güçlü ve hayatı çok daha anlamlı kılar.

Ancak bütün emir ve teşviklere rağmen sabah namazı, diğer vakitlere göre en fazla terke uğrayan namazdır. Diğer vakitlere nazaran camilerin en az cemaate sahip olduğu vakittir. Bu sebeple toplumu özellikle sabah namazı konusunda bilinçlendirmek, diğer tüm vakitlerin de düzene girmesini sağlamak hususunda imkân sağlayacaktır.

4 – ‘Sonra bunların ardından artık namazı kılmayan ve nefsânî arzulara uyan bir nesil geldi. Bunlar elbette azgınlıklarının cezasını bulacaklardır.’ (Meryem 59) ayeti ilk insan ve ilk peygamberden itibaren namazın varlığını gösterir.

Namaz; dinin direği, en hayırlı ibadet ve kul ile Allah arasındaki en kuvvetli bağdır. Bütün Peygamberler bu ibadeti yerine getirmiş ve insanlara da namazı öğretmişlerdir. Ancak ne zaman ki namaz terk edilmiş, kul ile Allah arasındaki bu temel bağı koparmanın kaçınılmaz bir sonucu olarak insanlar, nefsanî arzularına yenik düşerek ilahi emirlerden yüz çevirmişlerdir. Şüphesiz Allah’ın mülkünde, Allah’ın kullarının namazdan yüz çevirmesi, saltanat–ı uluhiyyenin cezasız bırakmayacağı bir azgınlık ve haddi aşma eylemidir.

5 - İlkokullarda 4. sınıftan itibaren başlayan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi, ilkokul 2. sınıftan itibaren verilmeli ve müfredatta Peygamber Efendimiz’in (sav) tavsiyesi gereği namaz eğitimine 7 yaşından itibaren başlanmalı ve özellikle buna geniş yer verilmelidir.

6 - Yeni yerleşim planları yapılırken okullarla camilerin, olabildiğince birbirine yakın olmasına özen gösterilmeli, bu sayede öğrencilerle cami arasında daha sıkı bir bağ geliştirilmelidir.

7 - İmanın teorik kısmı kelime–i tevhid ise somut göstergesi ve ispatı da beş vakit namazdır. ‘Namaz, mümin ile kâfir arasındaki en bariz farktır’ nebevi düsturu ile namazsız mü’min düşünülemez. Susuz hayat mümkün olmadığı gibi namazsız iman da iddiadan ibaret kalır. Namaz mü’min fertlerin ihyasını sağladığı gibi toplumsal ihyanın ve sünnet üzerine bir bütün olarak ayağa kalkmanın temel çözüm yoludur.

8 - Namaz; ‘Muhakkak ki namaz hayâsızlıktan ve fenalıktan alıkoyar’ (Ankebut 45) ayetinde buyurulduğu gibi kılan kişiyi kötülüklerden korur. Yine Namaz; ‘Beş vakit namazın misali; sizden birinizin, kapısı önünde akmakta olan suyu bol bir ırmakta her gün beş kere yıkanması gibidir’ (Müslim, Mesacid, 68) hadisinde buyurulduğu gibi arınmaktır. Onun için namaz, manevi hastalıkların en iyi reçetesi olmakla birlikte huzur, güven ve Allah’ın rızasını kazanıp kurtuluşa ermenin de adresidir.”(İLKHA)













Haberin Videosunu İzle
İlgili Videolar