TÖTM Çağrı Merkezi Sorumlusu Zafer: İptal edilmeyen randevular başka hastaları mağdur ediyor

Turgut Özal Tıp Merkezi Çağrı Merkezinden randevu alan hastalardan yaklaşık 300-400 kişinin randevularına gelmediğine dikkat çeken Birim Sorumlusu Gazi Zafer, iptal edilemeyen randevuların başka hastaların mağduriyetine yol açtığını söyledi.

Ekleme: 03.10.2022 09:35:13 / Güncelleme: 03.10.2022 09:45:21 / Güncel / Malatya Haberleri
Destek için  Haberin Videosunu İzle

Karaciğer Naklinde Dünya’da ikinci, Avrupa’da ise birinci olan İnönü Üniversitesi Turgut Özal Tıp Merkezi Çağrı Merkezi Birim Sorumlusu Gazi Zafer, İLKHA’ya önemli açıklamalarda bulundu.

Sadece bölgeden değil, Türkiye’nin birçok ilinden ve Sağlık Turizmi adı altında Avrupa’nın birçok ülkesinden hasta kabul ettiklerini belirten Birim Sorumlusu Zafer, günde 4 bin ila 6 bin, ay bazında ise 150 bin çağrıyı karşıladıklarını söyledi.

Çağrı merkezinin sadece randevu hizmeti vermediğini kaydeden Zafer, bunun yanında alınan tahlil ve tetkiklerin sonuçlarını öğrenmek ve tetkik sonuçlarını isteyen hastalara da hizmet verdiğini kaydetti.

Günde ortalama 2 bin 500 kişiye randevu verildiğini ve hastalardan gün içerisinde faklı nedenlerden dolayı yaklaşık 300-400 kişinin randevularına gelemediğini ve randevularını da iptal etmediklerine vurgu yapan Zafer, bununda başka hastaların mağduriyetine yol açtığına dikkat çekerek randevularına gelemeyen hastaların randevularını iptal etmeleri çağrısında bulundu.

 

Bazı bölümlerin randevusunun saat 10.00’da dolduğunu, bazı bölümlerin ise akşam 22.00’a kadar dolmadığını belirten Zafer, randevusu dolan bölümler için hastaları bir sonraki gün sabah 08.00’e yönlendirerek yeni bir randevu talebi oluşturmaya çalıştıklarını söyledi.

“Hastanemiz aylık bazda 150 bin üzeri çağrı karşılamaktadır”

Birim Sorumlusu Gazi Zafer

Hastanenin Malatya’dan yoğun bir hasta kabul etmesiyle beraber doğu da bir bölge hastanesi olduğunu söyleyen Zafer, “Başta doğu illeri olmak üzere Türkiye’nin birçok ilinden ve hatta Avrupa’dan ‘Sağlık Turizmi’ adı altında hasta kabulü yapmaktadır. Çağrı merkezimiz günlük 4 bin ila 6 bin arası çağrıyı karşılamaktadır. Hastanemiz, çağrı merkezi dışında online olarak ta randevu hizmeti vermektedir. Hastanemiz aylık bazda 150 bin üzeri çağrı karşılamaktadır. Burada karşılanan çağrılan hepsi randevu üzeri değildir. Hastalarımıza her yelpazede hizmet vermeye çalışıyoruz. Randevu dışında, gün içesinde çıkmayan tahlil ve tetkik sonuçları için de arayanlar oluyor. Bunun dışında burada tahlillerini yaptıran hastalarımız, sonuçlarını farklı illerdeki hekimlere göstermek istediklerinde, bu hastalarımızın bilgi güvenliği teyit edildikten sonra kendilerine mail ya da faks ortamıyla sonuçlarını ulaştırabiliyoruz.” dedi.

“İptal edilemeyen randevular başka hastaların mağduriyetine yol açıyor”

Günlük yaklaşık 2 bin 500 randevu oluşturduklarına dikkat çeken Zafer, “Gün içerisinde farklı nedenlerden dolayı aldığı randevuya gelemeyen hastalarımız oluyor. Bu sayı gün içerisinde 300-400’e kadar ulaşabiliyor. Bu da randevusuna gelemeyen hasta sayısına baktığımız zaman 300 kişinin o gün içerisinde muayenesi yapılması söz konusu iken bu hastaları farklı tarihlere yönlendirmek durumunda kalıyoruz. Randevusuna gelemeyen hastalarımızdan önemle ricamız, gelemeyeceklerse randevularını iptal etmeleri yönündedir. Çünkü bu randevular iptal edilmediği takdirde, randevu için arayan yeni hastalarımıza randevular dolu olduğu zaman onları farklı tarihlere yönlendirmek durumunda kalıyoruz. Bu randevular da zaman kaybı oluşturuyor ve başka hastaların mağduriyetine yol açıyor. Bu hasta grupların içerisinde belki çok acil olanları söz konusu olabiliyor. Bu konuda özellikle hastalarımızdan hassasiyet bekliyoruz.” diyerek çağrıda bulundu.

“Her sabah saat 08.00’de yeni boş randevu tarihlerimiz açılmaktadır”

Çağrı merkezinin çalışma sistemine de değinen Zafer, yaklaşık 30 personelle 7/24 hizmet verdiklerini kaydederek bunlardan 15’inin gündüz, diğerlerinin ise vardiyalı sistemle gece hizmet verdiklerini söyledi.

Zafer, “Her sabah saat 08.00’de yeni boş randevu tarihlerimiz açılmaktadır. Dolayısıyla bölümlerin yoğunluğuna ve hastaların taleplerine göre randevuların dolma süreleri değişebilmektedir. Örneğin sabah saat 08.00’de boş randevu ekranlarımız açıldığında kimi bölümümüzün randevusu saat 10.00’da dolarken kimisinin akşam 22.00’a kadar dolmayabiliyor. Randevusu dolmuş bölümler için hastalarımızı bir sonraki gün sabah 08.00’a yönlendirerek yeni bir randevu talebi oluşturmaya çalışıyoruz.” dedi. (İLKHA)

Haberin Videosunu İzle
İlgili Videolar İlgili Galeriler