ÖNDER İmam Hatipliler Derneği Genel Başkanı Abdullah Ceylan, imam hatip okullarında uygulanan fenni ve dini ilimlerin birlikte verilmesinin gençlere ve topluma faydası ile ilgili İLKHA muhabirine konuşarak söz konusu eğitim modelinin ideal bir model olduğunu, bu modelin İslam dünyasına ihraç edildiğini, bu okullardan yetişen gençlerin her alanda boşlukları doldurarak çift kanatlı olarak yetiştiklerini ifade etti.
"İmam hatip okulları fenni ve dini ilimleri tek bir potada eritiyor"
Ceylan, "İmam hatip modeli dünyaya ihraç edilmiş çok özgün bir model. Çift kanatlı gençler dediğimiz modeli yetiştiren bir okul aslında. İmam hatip modeli, hem İslami ilimleri hem de dünyevi ilimleri bir arada kapsayan bir okul türüdür. İmam hatip modelini özgün kılan başlıklardan bir tanesi de hem İslami ilimleri hem de dünyevi ilimleri birbirinden ayırmadan fizik, kimya, biyoloji, matematik ve diğer ilimlerin hepsinin Allah'ın kurduğu dünya nizamı içerisinde Allah'ın birer ayeti ve işareti olduğunu gösteren, bu ilimleri tek bir potada eritip verebilen bir okul türüdür. İlimi, bilimi, dünyalık ve ahretlik olarak ayırdığınızda aslında ilme ve belime bakışı, dünyayı algılama noktasında bakış açımızı, insanı, yaradılışı ve birçok başlığı ayırmış oluyoruz. İmam hatip modeli bunları tek bir potada eriten, dünyayı yaratan yaratıcının ilahi metodu içerisinde ilimleri tek potada eriterek gençlere aktaran bir modeldir. Onun için Türkiye'de din eğitimi, din öğretimi dediğimizde konuşulan en büyük başlığın imam hatip olduğunu görüyoruz." dedi.
"Dünyanın ancak imam hatip modeli ile güzelleşebileceğini düşünüyoruz"
İmam hatip modelinin hem Türkiye hem de İslam coğrafyası için çok itidalli ve vasatı tutan bir model olduğunu hatırlatan Ceylan, "İmam hatip okullarımızda bugün gençlerimiz hem dünyayı hem ukbayı sırtlanacak bir eğitim modeliyle eğitim alıyorlar ve çift kanatlı gençler olarak yetişiyorlar. Çünkü biz sadece dünya merkezli bir yaşam modeli ortaya koyduğumuzda, sadece kendi dünyasına sığan, sadece ben diyen gençler yetiştirmiş oluyoruz maalesef. Bu dünyanın sadece kendi çevresinde dönmediğine inanan, dünyanın bir yaratıcısının olduğunu, bu yaratıcının kural koyan olduğunu göz önünde bulundurduğumuzda, bu iki ilmi geleneği bir araya getirdiğimizde ortaya çıkan ürünün gençler nazarında, yetişkinler nazarında da çok farklı bir modele dönüştüğünü ve dünyanın ancak bu model üzerinden güzelleşebileceğini düşünüyoruz. İmam hatip okullarımız bu noktada işi yatay bir düzlemde, ben Müslümanım diyen, İslami hassasiyetlerle hayatını idame ettirmek isteyenler için bir vasatı tutan, bakış açısı oluşturuyor." diye konuştu.
"İmam hatipler inananlar için bir çıkış kapısı, inanmayanlar için farklı uçlara savrulmanın önünde set oluşturuyor"
İmam hatiplerin İslami hassasiyeti olanlar için de olmayanlar için de varlığı çok kıymetli okullar olduğunu vurgulayan Ceylan, "Çünkü bu okullar, uçlara savrulmanın önündeki en büyük engeldir. İmam hatip okullarımız farklı uçlarda gezen gruplara, yapılara, cemaatlerin önüne set çeken, gerçek İslam anlayışını oluşturan, istikamet üzere yürüyen gençlerin yetiştiği okullara dönüştü. Çünkü bu mantıkla, bu ihlasla kuruldular. Bu noktada inananlar için imam hatipler bir çıkış kapısı. İnanmayanlar için de farklı uçlara savrularak, İslam'ı İslamiyetin dışında göstererek farklı yapılar oluşmasının önünde bir set oldu. Onun için inananlar ve inanmayanlar için de varlığı çok kıymetli okullardır. Bu ilim geleneğinde yetişen gençlerimiz, istikamet üzere, sağa sola sapmadan bir dini anlayışı bugüne kadar kendi düzlemi üzerinde tutmayı başardılar. Bu ülkenin vatandaşları, çocuklarını samimi bir şekilde iyi insan olsun, milli ve manevi değerlerine sahip çıksın, dini hassasiyetleri ile hayatını idame ettirsin diye bu okullara yönlendiriyorlar. Sadece imam olmaları için göndermiyorlar. İslami hassasiyetlerle donanmış gençler olarak hayatın her alanında var olsunlar diye gönderiyorlar." şeklinde konuştu.
İmam hatipler sadece imam yetiştiren değil her alanda genç yetiştiren okullara dönüştü
İmam hatiplerin kapatıldığı, açılmasının engellendiği süreçte halkın çocuklarını manevi değerlerinden uzaklaşmamaları için samimiyetle farklı kuruluşlara gönderdiğini ancak bu kuruluşun 15 Temmuz'da gerçek yüzünü gösterdiğini söyleyen Ceylan, son olarak şu ifadeleri kullandı:
"İmam hatip okulları var olduğu müddetçe, birilerinin hedefi haline getirilmediği sürece, baskılanmadığı, kapatılmadığı sürece, bu okulların bir eğitim yuvası olduğu kabul edildiği sürece, bu normalleşmeyi herkes kabul ettiğinde aslında imam hatip okulları bu ülkede bir değer olarak gerçek İslam damarını tutan, İslami hassasiyetle donanmış gençler yetiştiren okullar olarak varlığını devam ettirecek. Sadece imam yetiştiren okullar olmayacak. Bu ülkeye her alanda, her sektörde, her pozisyona genç yetiştiren, nitelikli kadrolar yetiştiren okullara dönüşecek inşallah." (İLKHA)