Sağlık-Sen, Ek Ödeme Yönetmeliği'nin bazı maddelerini yargıya taşıyor

Sağlık-Sen 6. Dönem 10. Başkanlar Kurulu Toplantısı’nda, Sağlık Bakanlığı Ek Ödeme Yönetmeliği’nin adaletsizliğe yol açan maddelerine dava açılmasına karar verildi.

Ekleme: 09.09.2022 11:05:10 / Güncelleme: 09.09.2022 11:10:07 / Güncel
Destek için 

Online olarak gerçekleştirilen 6. Dönem 10. Başkanlar Kurulu Toplantısı, Sağlık-Sen Yönetim Kurulu üyeleri ve 81 ilden şube başkanlarının katılımıyla yapıldı.

"Ek Ödeme Yönetmeliği ve Banka Maaş Promosyonları" gündemiyle yapılan toplantıda, şube başkanları sahanın talep ve sorunlarını dile getirdi.

Toplantının açılış konuşmasını gerçekleştiren Genel Başkan Semih Durmuş, gündeme ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

“Adaletsizliğe ve eşitsizliğe neden olan maddeleri yargıya taşıyacağız”

Ek Ödeme Yönetmeliği’nden yararlanamayan sağlık çalışanlarının olduğuna dikkat çeken Durmuş, adaletsizliğe ve eşitsizliğe neden olan maddelerin Sağlık-Sen tarafından yargıya taşınacağını söyledi.

Yapılan düzenlemeyle performans uygulamasının yerine teşvik uygulamasına geçildiğini söyleyen Durmuş, teşvik uygulamasında kapsam dışında bırakılan önemli sayıda çalışanın olduğunu söyledi.

Durmuş, “Birinci basamak çalışanlarının teşvik uygulamasından yararlanamaması adaletsizliğe yol açıyor. Bakanlık merkez teşkilatı, Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü, Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu (TİTCK) çalışanları ile araştırmacı kadrosundakiler de teşvik uygulamasının dışında bırakılmıştır. Kapsam dışında bırakılan arkadaşlarımızın da teşvik uygulamasından yararlanması için itirazlarımızı yapacağız” diye konuştu.

112 acil sağlık hizmetlerinde verilen ücretin acil sağlık hizmetlerinin önemi ile kıyaslandığında çok düşük kaldığına dikkat çeken Durmuş, acil sağlık hizmetlerinin, hastanelerin özellikli birimleri ile eş değer şekilde ücretlendirilmesi gerektiğini söyledi.

Durmuş, “Genel idari hizmetler ve yardımcı hizmetler sınıfında olanların ile lise mezunu çalışanların taban ücretleri arttırılmalı ve tavana takılma sorunu bu hizmet sınıflarında tavan uygulamasına son verilerek çözüme kavuşturulmalıdır” dedi.

Başkanlar kurulu sonuç bildirgesi

- Sağlık Bakanlığı Ek Ödeme Yönetmeliği’nde yer alan adaletsiz ve ayrımcılık içeren hususların iptali ve değişikliği için yargı yoluna gidilecek ve Sağlık Bakanlığı nezdinde girişimlerde bulunulacaktır.

Üniversite hastaneleri için de ek ödeme yönetmeliği bir an önce çıkarılmalı.

Taban ödeme hesaplamasında kullanılan katsayılar yeniden düzenlenmeli.

Taban ödeme tablolarında (Ek-3A - Ek-3B) hekim dışı personelin katsayıları 0,50 puan artırılmalı. Tavan ek ödeme oranlarının da yüzde 50 oranında artırılması için kanuni düzenleme yapılmalı.

Birinci basamak sağlık kuruluşlarında (il, ilçe sağlık müdürlüğü, TSM, entegre hastaneler, 112 acil sağlık hizmetleri, halk sağlığı laboratuvarı) teşvik ek ödeme verilmeli ya da taban oranları artırılmalı.

Yönetmelikte kapsam dışı bırakılan Bakanlık merkez teşkilatı, Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü ile Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu’nda çalışanlar ek ödeme kapsamına alınmalı.

Profesör, doçent ve yan dal uzman hekimlerinin taban ek ödeme oranları diğer uzmanlardan yüksek olmalı.

Birinci basamakta hesaplanan taban ek ödemeyi negatif etkileyen maddenin ilgili bölümü iptal edilmeli.

Dönem ek ödeme katsayıları öngörülebilir ve emeğin karşılığını gösterir düzeyde olmalı.

Artırımlı ödeme yapılacak hizmet sunum alanları emek/değer odaklı olarak gözden geçirilmeli ve katsayıları ona göre düzenlenmeli.

Tavanları çok düşük kaldığı için taban ödeme dahi alamayan GİH ve YH sınıfları ile lise mezunlarının tavan uygulamasına son verilmeli.

Aile sağlığı çalışanlarının destek ve teşvik ödeme oranları artırılmalı.

Ek-3B tablosunda halk sağlığı laboratuvar sorumlularına yer verilmeli ve hakkaniyetli bir katsayı tanımlanması yapılmalı.

4/C’den 4/B sözleşmeli personel statüsüne geçen personel açısından yeni yönetmelik ücret kaybına yol açtı. Bu çalışanların da teşvik ek ödemeden yararlanması sağlanmalı.

Araştırmacıların, 375 sayılı KHK kapsamında ki hakları korunarak ek ödemeden yararlanması sağlanmalı.

Sağlık Bakanlığı Merkez Teşkilatı personeli ile Türkiye Hudut ve Sahiller Genel Müdürlüğü personeli 209 Sayılı Kanun kapsamında değerlendirilmeli.

Merkezde ve taşrada görev yapan eczacılar arasındaki ücret dengesi sağlanmalı. Hastane ve kurum eczacılarının katsayıları artırılmalı.

Teşvik ödemede bazı birim sorumlularına getirilen katsayı artışı, tüm birim sorumlularını kapsamalı.

Sertifika sahiplerine verilen ilave katsayılar, aynı işin diplomasına sahip çalışanlara da verilmeli.

Sağlık Bakanlığı Ek Ödeme Yönetmeliği’nde yer alan ‘disiplin cezası alanların ek ödemelerinden kesinti yapılacağına’ dair maddeler iptal edilmeli.

Aynı branşlar/meslekler için hastane/kurumlar arası ücret farklılıkları dengelenmeli.

Taban ödeme hesaplamasında “aktif çalışma gün katsayısı” çarpanı kaldırılmalı.

Yıllık izin ve şua izni çalışılmış gün sayılmalı.

Ek ödeme için heyet raporlarının, hakem hastaneye gönderilip gönderilmeyeceği hususu açıklığa kavuşturulmalı.

Merkezden yapılan ek ödeme hesaplama detaylarına dair şeffaf, açıklayıcı ve net bir rehber yayınlanarak sahadaki uygulama hatalarının önüne geçilmeli.

(İLKHA)