Tüketici başvurularının sektörel bazda incelendiğinde ilk sıralarda dayanıklı mallar ve elektronik ev eşyalarının bulunduğunu belirten Kalkan, vatandaşların da hakları konusunda her geçen gün daha fazla hassasiyet sahibi olduklarını gözlemlediklerini ifade etti.
Bu bilinç sayesinde özellikle kurumsallaşmış büyük fabrika ve şirketlerin de, daha kaliteli ve ayıpsız ürün üretme çabası içine girdiklerine şahit olduklarını belirten Kalkan, bunun önemli olduğunu kaydetti.
Batman Tüketici Hakem Heyetine 8 ayda 4 bin 120 başvurunun yapıldığını aktaran Kalkan, bunlardan 3 bin 700’ünün karara bağlandığı bilgisini paylaştı.
Çıkan kararların yüzde 66’sında tüketici lehine karar çıktığını dile getiren Kalkan, geri kalan dosyaların ise savunma ve diğer işlemlerinin devam ettiğini söyledi.
“Komisyonumuz Türkiye’de en hızlı şekilde çalışan komisyonların başında gelmektedir”
Tüketici Hakem Heyeti olarak haksızlığa uğradığını düşünen vatandaşlara her zaman destek olmaya devam edeceklerini vurgulayan Kalkan, şöyle devam etti:
“Aynı zamanda da üretici firmalarının da haklarını korumakla mükellef olduğumuzu burada belirtmek istiyorum. Tüketici hakları kavramını halka anlatmak, tüketicilerde hak arama bilincini oluşturmak amacıyla Tüketici Hakem Heyetinin kurulduğunu söyleyebiliriz. Batman Tüketici Hakem Heyeti Komisyonumuz, Türkiye’de nüfus oranına göre en hızlı şekilde çalışan komisyonların başında gelmektedir.”
Açıklamasının devamında tüketicilere önemli uyarı ve tavsiyelerde bulunan Kalkan, alışveriş yapmadan önce ürünlerin ekonomik ve ihtiyaca yönelik olduğundan mutlaka emin olunması gerektiğini ifade etti.
“Hediye, çekiliş kuponu gibi vaatlere kanmayalım”
Fiş, fatura veya sözleşmenin bir örneğinin alınıp mutlaka saklanması gerektiğini belirten Kalkan, “Satın alma işlemlerinde ek maliyetleri ve satış sonrası hizmetleri net olarak öğrenelim. Hediye, çekiliş kuponu gibi vaatlere kanmayalım. Fiyat etiketlerine dikkat edelim. Etiket, tarife ve fiyat listelerinde belirtilen fiyat ile kasa fiyatı arasında fark olması halinde lehimize olan fiyatın uygulanması gerektiğini ve aynı zamanda ALO 175’İ arayarak bir vatandaşlık görevinin olduğunu unutmayalım. Fiyat etiketi ile ilgili şikâyetlerimizi bulunduğumuz yerdeki Ticaret İl Müdürlüklerine, Belediyelere ve ilgili odalara yapabileceğimizi bilmemizde fayda vardır.”(İLKHA)