İmam Hatipliler Kurultayı'nın sonuç bildirgesi açıklandı

ÖNDER İmam Hatipliler Derneğinin Sivas'ta düzenlenen 19'uncu Kurultayı'nın sonuç bildirgesi açıklandı.

Ekleme: 04.09.2022 14:20:13 / Güncelleme: 04.09.2022 14:23:21 / Güncel / Sivas Haberleri
Destek için 

Sivas Cumhuriyet Üniversitesinde 3-4 Eylül'de bin 200’e yakın katılımcı ile gerçekleştirilen ÖNDER İmam Hatipliler Derneğinin 19'uncu Kurultayı "Ahde vefa" temasıyla düzenlendi. 

Sonuç Bildirgesini ÖNDER Genel Başkan Yardımcısı Muhammet Taha Tavman okudu. Tavman, kurultayda aşağıdaki hususlara dikkat çekti:

"1. İmam Hatip okulları eğitim sistemimiz içinde farklı bir model olarak öne çıkan özgün bir okul türüdür. Bugün gelinen noktada İmam Hatipler meslek okulu değildir. Bu okullar öğrencilerinin çoğunluğu tarafından İslam’ı ve güzel ahlakı öğrenmek için tercih edilen ve yükseköğretimin farklı bölümlerine öğrenci yetiştiren kurumlar haline gelmiştir. Dolayısıyla bu okulları, öğrenci ve velilerin istekleri doğrultusunda İslami ilimlerin yanında, fen bilimleri ile sosyal bilimlerin verildiği, öğrencileri hayata ve yükseköğretimin her bölümüne hazırlayan okullar olarak görmek gerekir.

2. İmam Hatip Okulları kurulduğu günden itibaren milyonlarca mezun vermiş ve mezunları ülkemizin eğitim, bilim, sanat ve spor gibi pek çok alanında önemli hizmetlere imza atmıştır. Ayrıca ülkemizde sağlıklı ve doğru bir din anlayışının oluşmasına katkı sağlamıştır.

3. İmam Hatip Okullarının bugüne kadar en büyük hamisi ve destekçisi halkımız olmuştur. Okullarımızın, halkımız nazarındaki değerini koruyan ve bu gönül bağını güçlendiren çalışmaların aynı hassasiyetle sürdürülmesi İmam Hatip derneklerimiz açısından önemli bir sorumluluktur.

4. Bu okulların kurulmasından geliştirilmesine, ihtiyaçlarının karşılanmasından öğrencilerinin yetiştirilmesine kadar birçok alanda gayret eden, isimleri unutulmuş binlerce imam hatip gönüllüsüne vefa göstermek, onları şükranla ve rahmetle anmak İmam Hatip neslinin en mühim görevidir.

5. İmam Hatip Okulları kurulduğu günden beri öğrencilerine, velilerine, öğretmenlerine ve mezunlarına güçlü bir aidiyet duygusu kazandırmıştır. Bu duyguyla donanmış mezun ve mensuplarının kurmuş oldukları mezun dernekleri bugün ÖNDER çatısı altında büyük bir aileye dönüşmüştür. Bu birliktelik İmam Hatip okullarında okuyan öğrencilerimizin her yönden daha nitelikli bir eğitim alabilmesi için okullara katkı olarak dönmeye başlamıştır.

6. Bu sebeple mezun derneklerimizin öğrencilerimizi geliştirici ve destekleyici çalışmaları istikrarlı bir şekilde sürdürmeleri, öğrencilerimizle ve aileleriyle iletişimi güçlü tutmaları aidiyet duygusunun devamı açısından elzemdir.

7. Sivil toplum çalışmaları okullarımıza ve İmam Hatip davasına olan vefa borcunun bir gereğidir. Bu çalışmalarda derneklerimiz gönüllülük ilkesini sistemli çalışma ile bütünleştirmeye odaklanmalıdır. Bu nedenle İmam Hatip davasını ileriye taşımak için yapılan dernek çalışmalarında kurumsallaşma en önemli hedeflerimizden biri olmalıdır.

8. Her bir mezun derneğimizin, toplumda yaşanan değişimin farkında olması, bu değişim çerçevesinde hikmete dayalı bir dil ve üslup geliştirmesi, dernek bünyesinde görev dağılımı ve iş bölümü anlayışını oluşturması, çalışmalarda ve teşkilat yapısında gençlere ve kadınlara alan açan bir anlayışla hareket etmesi önem arz etmektedir. 

9. İmam Hatip okullarının gayesi milletimizin evlatlarını vatanına ve milletine aşkla hizmet eden nesiller olarak yetiştirmektir. Bu gerçeği ve öğrencilerimizin birçok alanda gösterdiği başarıları görmezden gelerek İmam Hatip okullarını günlük çekişmelere konu etmek bu okullarda okuyan milyonlarca öğrenciye haksızlıktır.

10. İmam Hatip okulları hakkında doğru ve yeterli bilgiye sahip olmayanlara bu okulların tanıtılması bir zarurettir. İmam Hatip okullarını gerçek yönleri ile tanıtıcı çalışmalar yapmak derneklerimizin önemli bir vazifesidir.

11. İmam Hatiplilerin tüm insanlığa, İslam ümmetine, milletimize ve tüm imam hatip camiasına karşı sorumlulukları vardır. Bu sorumlulukların bilincinde olmak ve bunları yerine getirmek ahde vefanın bir gereğidir.

12. İmam Hatip okullarının öğrencilerimizin ilgi ve istekleri, çağın getirdiği zorunluluklar ve toplumsal değişimin sonuçları dikkate alınarak güncellenmesi, bu okulların güçlü geleneğinin güçlü bir geleceğe doğru tahkim edilmesi gerekmektedir. Bu konuda derneklerimizden ve eğitimin tüm paydaşlarından gelen öneriler dikkate alınmalıdır." (İLKHA)