DOĞRUHABER / Hasan Şenol - Pandemi ile ivme kazanan e-ticaret, rekor seviyelerde seyrediyor. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve VISA'nın kartlı harcamalar analizine göre, 2022 ilk çeyreği ile bir önceki yılın aynı dönemi kıyaslandığında e-ticaret yüzde 90, banka kartı harcamaları da yüzde 118 büyüdü.
“10 YIL İÇİNDE ŞU ANKİ FİZİKSEL MAĞAZALARIN YÜZDE 50’Sİ KAPANACAKTIR”
Orvada'nın kurucusu Pınar Mercanoğlu, e-ticaret eğiliminin kalıcılığına işaret ederek, “Geçen yılın aynı dönemine kıyasla e-ticaretteki büyüme hızı yüzde 72'den yüzde 90'a çıktı. Verilere göre 2020 ve 2021 yılları kıyaslandığında ise kartlarla yapılan harcama tutarları, banka kartlarında yüzde 62, kredi kartlarında ise yüzde 47 büyüme gerçekleşti. Fiziksel mağazalardaki elle dokunup deneyerek alma güdüsü artık dijital dünyaya kaydı. Gerek fırsat ürünleri ve daha fazla çeşit seçeneği ile tüketiciler, online mağazalara yöneliyorlar. Pasta payı o kadar arttı ki Türkiye’de büyük marka diye tabir ettiğimiz sektör devleri satışlarını online mağazaya çevirdiler. 10 yıl içinde şu anki fiziksel mağazaların yüzde 50 oranında kapanacağını söyledi” dedi.