Bakan Karaismailoğlu: 2053 yılına kadar 198 milyar dolarlık yatırım planlıyoruz

​Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, "2053 yılına kadar 198 milyar dolarlık yatırım daha planlıyoruz. 2053 vizyonumuz doğrultusunda ülkemizin Asya ile Avrupa arasında bugün 700 milyar doları aşan ticaretten alacağımız payı artıracağız." dedi.

Ekleme: 30.06.2022 13:45:08 / Güncelleme: 30.06.2022 13:45:08 / Güncel / Kocaeli Haberleri
Destek için 

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kocaeli Kongre Merkezi’nde düzenlenen Ulaştırma 2053 Körfez Lojistik Çalıştayı'na katılarak bir konuşma yaptı.

Lojistik sektörünün günümüzde gittikçe daha da entegre hale gelen dünya ekonomisinin ve uluslararası ticaretin temel yapı taşı olduğunu belirten Karaismailoğlu, küreselleşen dünyada 1,6 milyar insanın yaşadığı, 38 trilyon dolar gayrisafi milli hasıla ve 7 trilyon dolarlık ticaret hacminin olduğu coğrafyanın merkezinde olan Türkiye'nin öneminin her geçen gün arttığını ifade etti.

Doğu-batı uluslararası tarihi İpek Yolu'nun orta koridorunda yer alan Türkiye'nin, Çin'den Londra'ya uzanan bir hattın merkezinde olduğunu söyleyen Karaismailoğlu, "2002 yılından bu yana, ülkemizin ulaştırma ve altyapısına gerçekleştirdiğimiz 183 milyar dolarlık yatırım ile bu konumumuzun fırsatlarını ortaya çıkardık. 2053 yılına kadar 198 milyar dolarlık yatırım daha planlıyoruz. 2053 vizyonumuz doğrultusunda ülkemizin Asya ile Avrupa arasında bugün 700 milyar doları aşan ticaretten alacağımız payı artıracağız." dedi.

Uluslararası ulaşım koridorları ele alındığında orta koridor hattının, mesafe ve süre açısından diğer ulaşım koridorlarına göre çok güçlü bir alternatif olduğuna dikkat çeken Karaismailoğlu, Çin'den Avrupa'ya doğru yola çıkan bir yüküm, orta koridoru ve Türkiye'yi tercih etmesi halinde 7 bin kilometrelik mesafeyi 12 günde kat edebildiğine işaret etti.

Aynı yükün, Rusya kuzey ticaret yolunu tercih ederse 10 bin kilometrelik yolu en az 20 günde geçebildiğini aktaran Karaismailoğlu, "Güney koridorda seyahat ettiğinde ise gemi ile Süveyş Kanalı üzerinden 20 bin kilometrelik yolu ancak 45-60 günde aşabiliyor. Ayrıca güney koridordaki Süveyş Kanalı'nı tıkayan 'Ever Given' gemi vakası uzun süre hafızalardan çıkmayacaktır. Kuzey koridorda malum savaş ve yol güvenliği riski devam ediyor. Her hal ve şartta, hiçbir koridorun, merkezi konumunda olduğumuz orta koridor ile rekabet edemediği ortada. Bizim de niyetimiz belli. Bu potansiyeli milletimizin faydası için sonuna kadar ve en iyi şekilde değerlendireceğiz." diye konuştu. (İLKHA)