Ulusal Kırmızı Et Konseyi: Kurban Bayramında kırmızı et konusunda sıkıntı yaşanmayacak

Ulusal Kırmızı Et Konseyi Başkanı Hacıince, yaklaşan Kurban Bayramı nedeniyle kırmız et konusunda yapmış olduğu açıklamada bayram süresince arz-talep sorunu beklemediklerini açıkladı.

Ekleme: 24.06.2022 17:20:12 / Güncelleme: 24.06.2022 17:25:11 / Güncel
Destek için 

Ulusal Kırmızı Et Konseyi Başkanı Ahmet Hacıince, yaklaşan kurban bayramı nedeniyle kırmızı ette yaşanabilecek arz-talep konusunda ve fiyatlar konusunda yazılı açıklama yaptı.

Açıklamada, bayram süresince arz-talep sorunu beklemediklerini ancak bayramı öncesinde kırmızı et fiyatlarında değişkenlik yaşanabileceği belirtildi.

Fiyat değişikliğinin ise ülkede bir yılda kesilen büyükbaş hayvanların yüzde 26'sının ve küçükbaşta ise yüzde 33'ünün Kurban Bayramı içerisinde kesilmesinden kaynaklandığını aktardı.

Açıklamada bayramın, sektör açısından büyük bir fırsat olduğunu belirten Hacıince, bunun birtakım sorunları da beraberinde getirdiğine dikkat çekerek şu ifadelere yer verdi:

Fırsat yönüyle bakacak olursak kurbanlıklar etlik değerinin yaklaşık yüzde 15 oranında daha yüksek fiyatla satabilmektedir. Ancak bir yıl boyu emek ve para verilerek pazara sevk edilen kurbanlıkların talep darlığı ile elde kalması ciddi bir risk oluşturmaktadır. Bu yüzden Kurban Bayramı döneminde arz ve talep dengesinin iyi kurulması gerekmektedir.

Hacıince, yıl içerisinde arz ve talep dengesinde bir sorun yaşanmayacağını öngördüklerini kaydederken, kurbanlıkların besi maliyetleri ve mevcut et fiyatları göz önünde bulundurulduğunda, oluşan kurbanlık fiyatlarının uygun seviyede olacağını beklediklerini ifade etti.

Ülke genelinde yeterli sayıda kurbanlık olduğunu anlatan Hacıince, son olarak şu değerlendirmede bulundu:

"Kurban Bayramı'nda hayvan tedariki yönünden bir sıkıntı yaşanmayacaktır. Kesim organizasyonu yapan birçok firmanın/kuruluşun hisse bedelini tam netleştirmemesine rağmen kapasitelerinin büyük bir kısmını doldurduğunu müşahede ediyoruz. Bu durum, kurbanlık yetiştiricilerimizin pazarlama aşamasında ortaya çıkacak riski büyük ölçüde ortadan kaldırdığı anlamına gelmektedir. Sonuç itibarı ile bu yıl idrak edeceğimiz Kurban Bayramı'nın sektörümüz açısından son derece verimli ve olumlu geçeceğine inanıyoruz." (İLKHA)