ŞİKAYETLER GİDEREK ARTIYOR
Bu konudaki şikayetlerden biri, bazı şirketlerin altyapı güvencesiyle hizmet verdiklerini iddia etmesi. Diğeri ise, abone olduğunuz firma gibi arayıp ‘kampanyamız var’ diyerek size aslında ikinci bir abonelik başlatması. Vatandaşın engellemesine rağmen, 0850 ile başlayan numaraların tacizleri günler boyunca sürüyor.
Sayısız şikayet sitesinde bu konuda yaşanan mağduriyet hikayelerini okuyabilirsiniz. Birçok telekomünikasyon şirketi ise kendileriyle hiçbir ilgisi olmayan ve kurumun itibarını zedeleyen bu aramalar nedeniyle hat işleticilerine karşı Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’na (BTK) şikayette bulunuyor.
TİCARET BAKANLIĞI TAKİBE ALDI
Bazı firmalar, 0850’li numaraların takibi için özel ekip kurdu. Öte yandan, geçtiğimiz yıl itibariyle Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu harekete geçerek, 2021’de bu yöntemle vatandaşlara internet satmaya çalışan 0850’li hat işletmecilerine 11 bin TL ceza kesti. Kurum açıklamasında ise, bu kişilerin şahsı lehine haksız kazanç elde ettiği, bu durumun da haksız rekabete yol açtığı tespitine varıldı.
ŞÜPHELİ ARAMAYI YETKİLİLERE BİLDİRİN
Tüketici dernekleri ise, vatandaşları gelen aramalara karşı uyararak gerekli araştırmanın önce tüketicilerin kendisi tarafından yapılması gerektiğini belirtiyor. Bazı basit önlemler ise şöyle sıralanıyor: “Firmaların hangi altyapıyı kullandığı araştırılmalı, internet üzerinden gelen aramalarda kimlik ve kart bilgileri verilmemeli, 0850’li hatlardan gelen şüpheli aramalar yetkililere bildirilmeli.”