Duraklardaki ve araç içindeki yolcu yoğunluğu, ücretlerin pahalılığı, araç sayısının yetersiz olması, 65 yaş üstü ücretsiz kartların işlevsizliği, araçların koltuk dizaynına kadar bir dizi sorunlarını dile getiren Bingöl halkı şehir içi halk otobüsü taşımacılığından şikayetçi olduğunu söyledi.
Şikayetlerin ulaştığı Bingöl S.S. 18 Nolu Motorlu Taşıtlar Kooperatifi Başkanı Nihat Kaya ise halkın şikâyetçi olduğu konularda açıklamalarda bulundu yaptı.
"Verilen Hakkı geri almak öyle kolay mıdır"
65 yaş üstü olan herkesin Türkiye genelinde ücretsiz otobüs kartına sahip olduğunu fakat 'Bingöl'de neden geçerli değil?' diye soran otobüslerden şikâyetçi olup ismini vermeyen bir vatandaş; "İstanbul'da geçerli neden burada değil? Biz üvey evlat mıyız? Verilen hakkı geri almak öyle kolay mıdır? Bir zamanlar pandemiden ötürü iptaldi anlıyorduk ama şimdi neden iptal oldu? ama araçlara yolcu alımına gelince sanırsın ki insan yüklenmiyor. Saati dakikası belli değil. Bingöl'de hiçbir şey yok, ne hak var ne hukuk, üvey evlat muamelesi var. Ne hat var ne doktor var. İnşallah biraz ilgilenirler. Baştaki adam ne yapsın? Biz kendi kendimizi idare etmezsek, biz elimizi vicdanımıza koysak işler düzelir. Bir polis memuruna dedim, her insan başına bir polis dikilir mi dedim, dedi sen polis başına kimi dikeceksin? Vicdan olmayıncaya kadar düzelme olmaz." dedi.
"Otobüste oturma planı yok, mahremiyet yok"
Yunus Sevgili
Yunus Türkmen Adlı seyyar satıcı; "Otobüsler kısa mesafede fazla ücret alıyorlar. İstanbul gibi büyük şehirlerde mesafeye göre indi bindi tarifesi daha az. Otobüsün koltuk dizaynı da iyi değil, mahremiyete uygun değil." dedi.
"Belediyeden Otobüs talebimiz var"
Sinan Sönmez; Her gün zam var. Yetkililere çağrımız, bu zamma dur deyin, tek dileğimiz zammın durması. Gençlerimiz çalışmıyor, öğrencilerimiz var. Hat minibüsleri de her şeye zam gelmesinden dolayı onların da zam yapmasını normal karşılıyoruz. Belediyenin otobüs vermesi lazım. Mevcut otobüslerde sıkışıyoruz. Ailece bindiğimizde ailelerimiz ayakta yolculuk yapıyor, çoğu zaman engelliler de ayakta kalıyor." dedi.
Sinan Sönmez
İsmini vermeyen bir vatandaş ise tepkisini şöyle dile getirdi;
Türkiye'nin her yerinde engelli kartı geçerlidir, Bingöl'de geçmez. Türkiye'nin 81 ilinde 65 yaş üstü vatandaşlara kartlar ücretsizdir, Bingöl'de geçmez. Reisin sabah menüsü var; Sabah aç karna Medine hurması, kestane balı, yulaf ve manda yoğurdunu karıştırın aç karna yiyin şifalıdır. Reis! Eğer halkın da bu menüyü yiyebiliyorsa helal olsun hakkımız, yok eğer halk yiyemiyorsa ben helal etmiyorum zehir zıkkım olsun haram olsun.
Hasan Abil
Hasan Abil; "Fazladan yolcu alınıyor, bir minibüse çok sayıda kişi alınıyor. Ücretler de çok, her gün zam, para nerden geliyor, iş yok, millet boş geziyor. Sabah zam, akşam zam, zammın sonu gelmiyor mu?" dedi.
"Ulaşımda sıkıntı yaşıyorum"
Serdar Akarbulut; "Trafik kazası yaptım, 6 ay sonra gözümü açtım, raporumu düşük vermişler. Genç yolu 10 TL olmuş kurtarmıyor beni. Ulaşımda sıkıntı yaşıyorum. Genç-Bingöl arasında sefer yapan minibüs ücretleri fazladır. Allah kimseyi kimseye muhtaç etmesin. Nerden bilelim. Kaza ve kadere iman etmişiz, kimse ne olacağını bilemez." şeklinde konuştu.
Adem Bolluk adlı vatandaş ise; "Belediyeden, belediye ait otobüsü talep ediyoruz." dedi.
"Otobüse binerken şoförler bize yan yan bakıyorlar"
Sadi Buldağ adlı 65 yaş üstü vatandaş; "Belediyeye ait bir otobüs yok, halk otobüslerine mahkûm kalmışız. Belediye otobüsü talep ediyoruz, yaşlı kartları ile otobüse bindiğimizde şoförler bize yan yan bakıyor. Kartı okuturken her seferinde farklı bir ses veriyor anlamıyoruz. Eskiden bazen bir ses çıkarıyordu, bazen ücretsiz sesi işitiyorduk, şimdi de serbest diyor. Yetkililerden ricamız muammaya bir çare bulunsun." dedi.
"Otobüslerin koltuk dizaynı halkı rahatsız ediyor"
Nebi Bozaba
Nebi Bozaba adlı esnaf; Bingöl'de şehir içi ulaşımı ile ilgili birçok problemin söz konusu olduğunu, halkın araç konusunda taleplerinin olduğunu ifade eden Nebi Bozaba adlı esnaf şunları dile getirdi:
Belediye bir adım atmıyor. Rekabet oluşmayınca hizmet kalitesi de düşüyor. İkinci problem, Şuan konuştuğumuz nokta hatların son durağıdır. Bu bölge de şuan araç kapasitesini kaldırma noktasında alan olarak yetersiz. Burası mahallenin ortası. Mahalle ile çarşı arası orta bir noktada, bu durum yayalar için sorun teşkil ediyor. Hat aracı şoförleri de şikâyetçi, onlar da park sorunu yaşıyor. Belediye bunu biliyor ama bir adım yok. Bir başka husus araç içi yoğunluktan kaynaklanıyor. Yoğunluğun sebebini yakıt fazlalığı nedeniyle hat minibüsçülerinin sefer sayısını düşürmelerine bağlıyorduk. Şoförleri de dinledim. Hat minibüsleri de yolculardan bazı sıkıntıları var ama bunlar karşılıklı saygı ile giderilir durumlardır. Diğer bir husus otobüslerin koltuk dizaynı ile ilgili ki, bayan erkek karşılıklı oturur gibi oluyorlar bu da halkı rahatsız ediyor bu da ayrı bir sorun tabi
"Halkı anlıyor ve onları düşünüyoruz ama bazı sıkıntılar bu süreçte kaçınılmazdır"
Öte yandan Bingöl S.S. 18 No.lu Motorlu Taşıtlar Kooperatifi Başkanı Nihat Kaya ise yaptığı açıklamada; "Ebetteki halkımızın haklı oluğu taraflar vardır. Öncelikle belirtmek isteriz ki zamlardan herkes olduğu gibi bizler de etkilendik. Süreç sıkıntılı bizler de mağduriyet yaşıyoruz. Bizim raişlerimiz kendi kararımız değildir. Belediye ve trafik tespit komisyonu tarafından alınan kararlardır ve diğer illere emsal karara binaen alınan kararlardır. Bingöl yine diğer illerden daha uygundur. Zamları halka yansıtmamak için belediyeden destek talebinde bulunduk. Destek sözü verildi lakin henüz gerçekleşmedi, bekliyoruz. Otobüslerin koltuk dizaynı elimizde değil, Türkiye'nin birçok yerinde otobüsler aynı.
"Bu hizmeti Belediyeye devredelim, onların planına uygun ücretlendirme yapılsın"
Nihat Kaya
Kaya, belediye araçları ile ilgili ise şu açıklamalarda bulundu:
"Halk her fırsatta belediye otobüsü istiyor. Biz, 'Bizler bu yükün altında eziliyoruz. Belediye gelsin hazır tezgâhı alsın, işletmesine devam etsin. Otobüsleri belediyeye verelim, parasını da onların yapacağı ödeme takvimine göre versinler. Otobüsler Bingöl Belediyesinin olsun.' şeklinde öneri paylaştık. Biz bu zam sürecinde özellikle bu ay kontak kapatsaydık daha kâr etmiş olacaktık ama halkımız mağdur olmasın diye onu yapmadık.
"Verilen destek yaptığımız hizmetin çok çok aşağısında"
65 yaş üstü vatandaşların ücretsiz taşınması ile alakalı ise Kaya; "Verilen destek yaptığımız hizmetin maddi değeri noktasında çok çok aşağısında. Bu durumda bizler mağdur oluyoruz, şoföre ücretini ödemekte zorlanıyoruz. Vatandaşlarımızın hat bekleme ve yoğunluk şikâyetlerine gelince; Yoğunluğa ve bölgeye göre üç dakikada bir araç kaldırıyoruz bu Türkiye'nin hiçbir ilinde yok. Bizi de anlasınlar. Biz halkımız için gereken kolaylığı her zaman yapmış ve yapıyoruz. Perde arkasında neler oluyor onu da bilmek lazım. Şu anda bizim tarafımızda durum halkımızın bahsettiği gibi parlak değil. Allah hayırlı bir kapı açsın." İfadelerini kullandı. (İLKHA)