Altunkaya: Dubai Gulfood 2022 Türkiye için çok başarılı geçti

Dünya gıda fuarlarının amiral gemisi niteliğini taşıyan ve sektörün en büyük fuarı olma özelliğiyle Ortadoğu başta olmak üzere Afrika, Avrupa ve ABD’li üretici ve alıcıları buluşturan Dubai Gulfood 2022 sona erdi.

Ekleme: 18.02.2022 16:15:10 / Güncelleme: 18.02.2022 16:17:01 / Güncel / Gaziantep Haberleri
Destek için 

Birleşik Arap Emirlikleri'nde düzenlenen 2022 yılının en büyük fuarları arasında yer alan ve bu sene yaklaşık 5 bin firmanın katıldığı “Dubai Gulfood 2022”ye Türkiye genelinden 182 marka katıldı.

13-17 Şubat 2022 tarihleri arasında gerçekleştirilen Dubai Gulfood 2022 sona ererken, durgun geçen iki yılın ardından bu yıl yüksek katılımla geçen fuar büyük bir ilgi gördü.

Covid-19 salgını nedeniyle son iki yıldır katılımın az olduğu uluslararası fuarların 2022 itibarıyla eski günlerine dönmesi ve gerek katılımcı gerekse ziyaretçi sayısının artması dikkat çekiyor.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Hububat Bakliyat Sektör Kurulu Başkanı Mahsum Altunkaya, fuarın başarıyla son bulduğunu ifade etti.

Fuara Türkiye’den katılan firmaların fuar süresince gördüğü yoğun ilginin katılımcıları çok memnun ettiğini bildiren Altunkaya, Türkiye’den 182 markanın katıldığı fuarın ilk günden itibaren adeta ziyaretçi akınına uğradığını ifade etti.

“2022’de Türkiye hedefimizi 11 milyar dolar olarak belirledik”

Dubai Gulfood 2022’nin bütün katılımcılar için olduğu gibi Türkiye’den katılan firmalar için de yeni bir başlangıç olduğuna dikkat çeken Altunkaya, “Son iki yıldır pandemi nedeniyle ziyaretçi ve katılımcı sayısında düşüş gözlemlenen Dubai Gulfood Fuarı, bu yıl adeta ziyaretçi akınına uğradı. Afrikalı, Ortadoğulu ve Avrupalı ziyaretçilerin yanı sıra dünyanın birçok bölgesinden ziyaretçilerin katıldığı fuarda ülkemiz firma temsilcileriyle yaptığımız görüşmelerde de beklenenin üzerinde bir ziyaretçi akımı olduğu ifade edildi. Elbette bu 2022 için yeni bir başlangıç. E-ticaret ve e-ihracatın geliştiği son iki yılda geleneksel fuarcılığın da yeniden hayat bulması önemli bir gelişme. Bizler elbette üyelerimizle birlikte üretimi arttırmak, ihracatımızı arttırmak ve özellikle yüksek katma değerli ürünlerimizi geliştirerek uluslararası pazarlardan daha fazla pay almak istiyoruz. 2022 yılıyla ilgili Türkiye hedefimizi 11 milyar dolar olarak belirledik. Önümüzde bundan sonra dünyanın farklı kıtalarındaki fuarları var.” dedi.

“Güneydoğu’yu 27 firma başarıyla temsil etti”

Dubai Gulfood 2022’ye Güneydoğu Anadolu Bölgesinden 27 firmanın katıldığını ifade eden Altunkaya, “Sektörümüzle ilgili ihracat kültürümüz her geçen gün farklı boyutlarla gelişimini sürdürürken yetişmiş insan iş gücünün artması da elbette sektörümüzde olumlu dönüşler almamızda büyük bir faktör olarak karşımıza çıkıyor. Güneydoğu Anadolu Bölgesinden özellikle Gaziantep ağırlıklı olmak üzere 27 firmamız Dubai Gulfood 2022’nin adeta en fazla ilgi gören markaları haline geldi. Önümüzdeki süreçte fuarın üretime, istihdama ve ihracatımıza yansımalarını olumlu göreceğimize inanıyorum.” diye konuştu. (İLKHA)