Soylu:Aramaların çoğu asılsız

İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, Türkiye'de 112 Acil Çağrı merkezlerine yönelik yapılan aramaların yüzde 68 oranda asılsız çıkmasına tepki gösterdi.

Ekleme: 11.02.2022 17:53:49 / Güncelleme: 11.02.2022 17:53:49 / Güncel
Destek için 

Türkiye'de ve Avrupa Birliği ülkelerinde kullanılan 112 Acil Çağrı numarasına gelen aramalrın büyük çoğunluğunun asılsız olmasına Bakan Soylu tepki gösterdi.

Bu sistemin yerli bir yazılım olduğunu ve uluslararası alanda ödüller aldığını kaydeden Soylu buranın 'meşgul edilmesini' eleştirerek şunları kaydetti:

“Çarpıcı ama daha da kötüsü, üzücü bir veri paylaşayım. 112 Acil Çağrı Merkezimizde 2021 yılında alınan toplam 104,6 milyon çağrının 71 milyonu, yani yüzde 68'i asılsız ve gereksiz. Bu hakikaten az bir rakam değil. Bu şu demektir, birisi ezkaza canı için beklerken, diğerinin ilgisiz, asılsız meşgul etmesi anlamına geliyor. Bu hakka girer. İnsan hakkına, kişilik hakkına girer ve bu hem devletin gereksiz yere meşgul edilmesi hem oradaki bireyin karşı karşıya kalacağı bir sürecin oluşması. Hani bizde bir tabir vardır, 'hayat memat meselesi' derler. Hayat memat meselesi olmayan işler için Allah'ını seven, insana saygı duyan, 112'yi meşgul etmesin. Bir başkasının canıyla, acil durumuyla ilgili kaygısı olan 112'yi meşgul etmesin. Ne demek ya, cep telefonu hattını denemek için 112'yi arayacak. Başka bir yeri ara. Biz senin deneme tahtan mıyız? Orada insanlar bir trafik kazası, bir cinayet, bir kadına taciz olmuş bunu 112'ye acil bir şekilde iletecek, bir orman yangını var, belki bir dakika önce gitsen başka bir şey olacak, bir dakika sonra gidersen başka bir şey olur. Sen 112'yi meşgul ediyorsun"

 

 

Etiketler: