Kredi kartında döviz işlemlerine dikkat! Siz de mağdur olabilirsiniz!

Kurların ani ve keskin yükselişi sürecinde, kredi kartından yabancı para cinsinden alışveriş yapan tüketicilerin ekstrelerini kontrol etmeleri yönünde uyarıda bulunan Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz; “kredi kartı sözleşmesine aykırı şekilde daha yüksek kurun uygulanarak, tüketici mağduriyetine neden olunduğu yönünde şikâyetler iletilmektedir” dedi.

Ekleme: 25.12.2021 11:55:18 / Güncelleme: 25.12.2021 11:58:12 / Ekonomi
Destek için 

Muhsin Şenol-Doğruhaber

 

Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz’den kredi kartından yabancı para cinsinden alışveriş yapan tüketicilere uyarı geldi. Deniz, “Kredi kartı sözleşmesine aykırı şekilde daha yüksek kurun uygulanarak, tüketici mağduriyetine neden olunduğu yönünde şikâyetler iletilmektedir” ifadelerini kullandı.

 

Yazılı açıklama yapan Mehmet Bülent Deniz, “Kurlarda yaşanan ani ve keskin yükseliş döneminde, kredi kartından yabancı para işlemi yapan bir kısım tüketiciler, işleme ilişkin provizyon anında geçerli kur yerine daha yüksek kurdan hesap ekstrelerine yansıtıldığı ve mağdur edildikleri düşüncesiyle Tüketici Birliği Federasyonu’na başvurmaktadırlar. Bu nedenle öncelikle kurlarda ani ve keskin yükselişlerin yaşandığı dönemde, kredi kartı ile yabancı para cinsinden işlem yapan tüketiciler, kredi kartını aldıkları kuruluş ile aralarında yapılmış sözleşmede yer alması zorunlu olan “yabancı para cinsinden yapılan işlemlerde bankaca uygulanacak kurun belirlenme esaslarına” ilişkin düzenlemeyi incelemelidir. Burada yer alan düzenlemeye aykırı olarak yabancı para cinsiden yapılan işleme farklı bir kurun uygulanması durumunda, kart çıkaran kuruluşa, son ödeme tarihinden itibaren on gün içinde itiraz etmeleri gerekiyor.  Bu itiraz üzerine en geç yirmi gün içinde kart çıkaran kuruluşun gerekçeli olarak cevap vermesi zorunludur.  Ayrıca Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun internet sitesi üzerinden şikâyet edebilirler. Sonuç olarak mağduriyete neden olan bir işlem var ise, Tüketici Hakem Heyetleri ve Tüketici Mahkemelerine başvuru yapmaları gerektiği konusunda uyarıyoruz.” dedi.