TBMM Genel Kurulunda, Bakanlığının 2022 yılı bütçesine ilişkin konuşma yapan Bakan Karaismailoğlu, "1213 kilometresi YHT olmak üzere, toplam 2 bin 149 kilometre yeni hat yaptık. Demiryolu ağımızı 12 bin 803 kilometreye çıkardık. Sinyalli hatlarımızı yüzde 172, elektrikli hatlarımızı da yüzde 188 artırdık. Orta Koridor, Pekin'den başlayıp Türkiye'den geçerek Avrupa'ya ulaşıyor. Avrupa'dan Marmaray'ı kullanarak, Bakü-Tiflis-Kars Demir İpek Yolu üzerinden Çin'e giden ihracat trenlerimiz uluslararası ticarette önemli rol alıyor. Kuzey hat olarak belirtilen Çin-Rusya (Sibirya) üzerinden Avrupa'ya gerçekleşen yıllık 5 bin blok trenin yüzde 30'unun geçişini Türkiye'ye kaydırmak için çalışıyoruz. Bakü-Tiflis-Kars demiryolunun kapasitesini 2024 yılında 3 milyon yolcuya ve 20 milyon ton yük taşımaya yükseltmeyi hedefliyoruz. Ulaştırma ve Lojistik Master Planı çalışmaları kapsamında planladığımız projelerle karasal taşımacılıkta demiryolunun payını ilk etapta yüzde 5'ten yüzde 11'e çıkarmayı hedefliyoruz. İmalat sektörünün lojistik maliyetini düşürmek ve ihracatı artırmak için demiryolu yatırımlarına devam edeceğiz." ifadelerini kullandı.
Saatte 160 kilometre hıza sahip Milli Elektrikli Tren setinin test süreçlerini tamamladıklarını da belirten Karaismailoğlu, "2022 yılında Milli Elektrikli Tren raylarda olacak. 225 kilometre hızında tren seti projesi tasarım çalışmalarını da tamamladık. Prototipi 2022 yılında tamamlamayı ve 2023 yılında seri üretimine geçmeyi planlıyoruz" dedi. (İLKHA)