Molla Abdurrahman Özekinci: Faiz toplumu sömürüyor

​İTTİHADUL ULEMA Genel Başkan Yardımcısı Molla Abdurrahman Özekinci, faizin kesin naslarla haram kılındığını vurgulayarak bu haramın işlenmesi nedeniyle toplumun dengesinin değiştiğini ifade etti.

Ekleme: 20.11.2021 15:35:14 / Güncelleme: 20.11.2021 15:39:28 / Güncel / Diyarbakır Haberleri
Destek için  Haberin Videosunu İzle

İTTİHADUL ULEMA Genel Başkan Yardımcısı Molla Abdurrahman Özekinci; İslam'da faizin hükmü ve bazı kimselerde hastalık haline gelmiş olan tefecilik sistemini ayet ve hadisler ışığında açıklayarak toplum üzerinde oluşturduğu tehlikeye dikkat çekti.

Alışveriş ve faiz kavramları arasındaki ince farka değinen Özekinci, kimlerin ticaret yapmaya elverişli olduğunu anlattı.

Faizin haram olduğuna dair Kur'an-ı Kerim'de Bakara suresi 275, 278 ve 279'uncu ayetlerini hatırlatan Özekinci, "Kur'an-ı Kerim'de 'Faiz yiyen kimseler, kıyamette cin çarpmış gibi olurlar. Çünkü onlar, 'faiz de alışveriş gibidir' diyorlardı. Ancak Allah alışverişi helal, faizi haram kılmıştır. Ey iman edenler! Allah’tan korkun ve gerçekten iman etmiş iseniz faizden kalanı bırakın. Bunu yapmazsanız Allah ve resulü tarafından size bir savaş açıldığını bilin.' buyuruyor. Bir insan faizle iştigal ettiğinde Allah ve Resulüne savaş açmış oluyor. İşte faizin bu kadar kötü olduğunu ayetlerden anlıyoruz." dedi.

"Faiz, bütün peygamber ve ümmetlerin döneminde halkların üzerine haram kılınmıştır"

Hazreti Muhammed'in hadislerinden de örnekler veren Özekinci, şunları söyledi:

"İbn-i Mes-ud'un rivayetine göre Hazreti Muhammed; faiz alan, veren, yiyen, yediren, faiz akdini yazan kâtibi ve hatta şahit olanı lanetlemiştir. Bir insan ki Allah Resulünün lanetine mazhar ve layık oluyorsa vay onun haline, o kimse çok kötü bir duruma düşmüştür.

Ebu Hureyre rivayet ediyor; Resulullah, 'Yedi şeyden uzak durunuz ki bunlar mühliklerdir yani ahireti ve dünyayı dar eden şeylerdir. Allah'a ortak koşmak, sihirle uğraşmak, adam öldürmek, Riba'ya bulaşmak, yetim malını yemek, savaşta Müslümanların safından kaçmak ve iffetli mümine bayana iftira etmektir.' buyurdu. İşte bunlara seb-i mübîkattır yani helâka götüren fiillerdir.

Hadiste 'insanın bir dirhem faiz yemesi Allah'ın yanında 36 defa zina yapmaktan daha büyük bir günahtır.' diye buyurmaktadır. Başka bir hadiste ise 'faizin 70 çeşidi vardır. Faiz de günahın en basit düzeyi, kişinin annesiyle zina yapmış olması gibidir.' diye buyurulmaktadır."

Aktarımlarında İmam Maverdi'nin sözüne de yer veren Özekinci, "İmam Maverdi; 'faiz, bütün peygamber ve ümmetlerin döneminde halkların üzerine haram kılınmıştır. Onun için bütün ümmetlerin yasalarında faiz haramdır.' diye belirtiyor." şeklinde konuştu.

"Bir çaba göstermeden insanların emeğini sömürmek tefeciliktir"

Faizin toplumda gelir eşitsizliğine neden olduğunu belirten Özekinci, "Faiz; insanları sömürüyor, bazlarının zengin olmasına bazılarının ise çok fakir olmasına sebebiyet veriyor. Bu nedenle toplumda dengeler değişiyor. Bunun için faizin yapılmaması ve onunla muamele edilmemesi gerekiyor. Allah'ın ayetleri, Peygamber Efendimizin sünneti ve ümmet alimlerinin icmasıyla haramlığı kesindir." dedi.

Tefeciliği emek vermeden para kazanma olarak tanımlayan Özekinci, "Tefeciler, vadeli olarak para veriyor ve oturduğu yerden kazanıyor. Faizi verecek kişi de çalışarak kazandığı bütün emeklerini veriyor, vermeyince tefecilerin kurduğu çeteler tarafından perişan ediliyor. Bir çaba göstermeden insanların emeğini sömürmek tefeciliktir.  Bu nedenle toplumda haramlar işleniyor ve fesad da artıyor." ifadelerini kullandı.

Ticaret ve faiz arasındaki farka değinen Özekinci, "Ticarette, satıcı malının fiyatını söyler, alıcının hesabına gelirse alır, gelmezse almaz. Faiz ise adam zor durumda kaldığından para ister. Parayı veren 3 ay sonra verdiği miktar dışında beyanda bulunursa bu faiz olur. Faiz ve ticaret arasındaki fark budur. Yani ticarette karşılıklı rızayla mal alınırken faizde ise kişinin rızasıyla değil mecbur kalındığı için alınmış olur." diye belirtti. (İLKHA)

 





Haberin Videosunu İzle
İlgili Videolar