Cumhurbaşkanı Erdoğan: İmam hatip okulları İslam dünyasına örnek oldu

Yeniden açılışının 70. yılında imam hatip okulları sempozyumunda konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan, son yıllarda imam hatip okullarının şöhretinin sınırların ötesine geçtiğini belirtti.

Ekleme: 16.10.2021 14:20:09 / Güncelleme: 16.10.2021 14:21:28 / Güncel / İstanbul Haberleri
Destek için 

Yeniden Açılışının 70. Yılında İmam Hatip Okulları ve Türkiye’de Din Eğitimi Uluslararası Sempozyumunda katılımcılara hitap eden Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, imam hatiplerin tarihinin milletin hak, hukuk, özgürlük ve adalet mücadelesinin de tarihi olduğunu söyledi.  

Millî Eğitim Bakanlığı, ÖNDER İmam Hatipliler Derneği ve İstanbul Uluslararası Medeniyet Araştırmaları Derneği (MEDAR) tarafından düzenlenen sempozyum, Cevahir Kongre Merkezinde başladı.

Üç gün sürecek programa İstanbul Üniversitesi, Yalova Üniversitesi, İnönü Üniversitesi, Uluslararası İslam Düşüncesi Enstitüsü (IIIT), Ensar Vakfı, İlim Yayma Cemiyeti, İlim Yayma Vakfı ve Türkiye Diyanet Vakfı da destek veriyor.

Çarşamba Anadolu İHL öğrencisi Mustafa Öztürk’ün Kur’an-ı Kerim tilavetiyle başlayan programın ilk gününde misafirlere hitap eden Cumhurbaşkanı Erdoğan, bugün 70 yaşında bir çınar olan imam hatiplerin her adımının sabır, azim ve inançla yürütülen kutlu bir mücadelenin sembolü olduğunu söyledi.

Erdoğan, "Kuruluşundan itibaren imam hatipler bu ülkede demokrasinin standardını gösteren bir mihenk taşı olmuştur. Milli iradenin üzerine düşen vesayet gölgesi kalktıkça imam hatiplerin de önü açılmış, kapısına vurulan zincirler kırılmıştır. Darbe ve dikta dönemlerinde ise milletimizin kendisi gibi imam hatipler de hedefe konularak baskıya uğramıştır" dedi.

İmam hatiplerin tek parti döneminin sıkıntılı uygulamalarından sonra 28 Şubat döneminde de vesayetçilerin hedefi olduğunu belirterek, "8 yıllık kesintisiz eğitim dayatmasıyla ortaokul kısmı kapatılırken katsayı zulmüyle de imam hatiplilerin üniversite hayallerine set çekilmiştir. 2011 yılında katsayı uygulamasını kaldırarak bir sene sonra da 4+4+4 sistemiyle ortaokul kısımlarını açarak imam hatiplerin bu fetret devrini hamdolsun biz sonlandırdık" ifadelerini kullandı.

İslam dünyasına örnek model

Son yıllarda imam hatip okullarının şöhretinin sınırların ötesine geçmeye başladığını dile getiren Erdoğan, okullar konusunda Pakistan'dan Bangladeş'e, Malezya'ya kadar bilgi istendiğini aktardı.

Dini eğitimin yanı sıra fen ve sosyal bilimlerin de verildiği imam hatip okullarının özgün eğitim modeliyle İslam alemine güzel bir örnek oluşturduğunu vurgulayan Erdoğan, "Bu faşist zihniyet var ya bu CHP zihniyeti var ya imam hatip okullarında hangi derslerin okutulduğundan bile bunların haberi yok. Bizim meslek dersleri olarak bildiğimiz derslerden başka imam hatip okullarında kimya, fizik, edebiyat, bunların okutulmadığını zannediyorlar. Haberleri yok veya var bilmezlikten geliyorlar." dedi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, İslam dünyasında kız çocuklarının okullaşma oranının yükselmesine de imam hatip okullarının müspet katkı yaptığını belirterek, "İmam hatip okullarındaki 1990 yılında yüzde 23,5 olan kız öğrenci oranı, 2016 yılından itibaren her yıl yüzde 53'lerde devam etmiştir" dedi.

İmam hatipleri sadece imam ve müezzin yetiştiren meslek okulları olarak görmenin hem hatalı hem de eksik bir yaklaşım olacağını söyleyen Erdoğan, "Bu okulların milletimiz tarafından bu derece sahiplenilmesinin sebebi imanlı, ahlaklı, vatansever, değerlerine bağlı, çalışkan, idealist, özgüveni yüksek nesiller yetiştirmesidir. Son 70 yıllık tarihi boyunca imam hatip okullarından hamdolsun hep ülkesine ve milletine gönülden bağlı gençler çıkmıştır. Bu okullardan hafız çıkmış, alim çıkmış, doktor, mühendis, hakim, avukat, bürokrat, iş adamı, siyasetçi, bakan, başbakan, cumhurbaşkanı çıkmış. Ama Allah'a hamdolsun kendi insanına kurşun sıkan hain çıkmamıştır" diye konuştu.

"Katsayı uygulamasıyla imam hatipler ve meslek liseleri ciddi hasar aldı"

Sempozyumun açılışında bir konuşma yapan Milli Eğitim Bakanı Prof. Dr. Mahmut Özer ise, Türkiye’nin 90’lı yılların sonuna geldiğinde eğitimde cumhuriyet tarihinin en sert ve baskıcı düzenlemelerine şahit olmuştur. 1999 yılındaki katsayı uygulamasıyla imam hatipler ve meslek liseleri ciddi hasar almıştır" ifadesini kullandı.

"Kız öğrencilerimizi mağdur eden başörtüsü yasakları ve katsayı uygulamasının kaldırılması bu devrimin en somut örneklerinden biridir." diyen Özer, okul türleri arasında ayrımcılığa müsaade etmeyeceklerini, eğitimde adalet ve eşitliğin gerçekleşmesi için her daim gayret göstereceklerini söyledi.

Şahsiyet ve irfan mektepleri

Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Ali Erbaş da imam hatiplerin medeniyetimize kaynaklık eden değerlerin güven içerisinde geleceğe taşınmasının en sağlam zeminlerinden olduğunu belirterek, "İmam hatip okullarına baktığımızda, bir milletin kendini arayışını, ruh köklerine tutunma çabasını, fedakarlığını ve azmini görürüz. Bu okullar milletimizin azminin ve inancına sadakatinin yaşayan örneğidir. Yüzbinler ile bugün istikbale umut olmaktadır. Türkiye’mizin yapı taşlarından olan bu okullar ilim, hikmet ve sanat öğretim merkezleri olduğu kadar şahsiyet ve irfan mektepleridir" dedi. Kendilerinin de vicdanlı, ahlaklı, inancı sağlam nesiller yetiştirme gayretinin destekçisi olacaklarını belirten Erbaş, "İmam hatip okullarımıza sahip çıkalım, onların daha nitelikli hale getirilmesi için hep birlikte gayret edelim. Bu uğurda gece gündüz sarf edilen emekleri unutmayalım, unutturmayalım" diye konuştu.

"Dünyaya ümit olarak sunduğumuz model"

ÖNDER Genel Başkanı Abdullah Ceylan ise, "Milletimizi milli ve manevi değerleriyle buluşturmaya çalışan; fen bilimleri ile İslami ilimleri, Kur’an ile sosyal bilimleri, akıl ile nakli aynı iklimde buluşturan imam hatip okulları, 21. yüzyılda dünyaya ümit olarak sunduğumuz özgün bir eğitim modelidir." dedi.

İmam hatiplerin İslam’ın esasına uygun algılanmasında, dinin akıl dışı anlayışlar ve bağnazlıktan kurtulup samimi bir duygu ile yaşanmasına katkıda bulunduğu gibi çok önemli bir misyonu da yerine getirmekte olduğunu belirten MEDAR Başkanı Prof. Dr. Bekir Karlığa, "İmam hatip okulları Türkiye Cumhuriyetinin kurup geliştirdiği özgün eğitim modellerinden biridir, başta gelenidir." dedi.

Şiddet içerikli anlayışların ülke ilgi görmediğini aktaran Karlığa, "Dünyayı tehdit eden ihtilafların odağında dinler, kültürler ve medeniyetler arasındaki çatışma bulunmaktadır. Bu da toplumların geleceği açısından büyük bir sıkıntı oluşturmaktadır. Dünyayı daha huzurlu bir hale getirecek olan medeniyetler ittifakıdır. Türkiye ve İspanya ile birlikte BM bünyesinde kurulmuş medeniyetler ittifakı girişimi küresel tehdide karşı verilmiş bir cevaptır" diye konuştu. (İLKHA) 

Etiketler:
İlgili Galeriler