HASTA RANDEVU ALAMIYOR!

Koronavirüs salgını süreci boyunca hastanelerde yaşanan yoğunluk, yerini randevu krizine bıraktı. Aylardır hasta vatandaşlar randevu alma sıkıntısı yaşıyor.

Ekleme: 16.10.2021 08:29:10 / Güncelleme: 05.11.2021 18:19:04 / manşetler
Destek için 

Koronavirüs salgınının Türkiye’de yayılmaya başladığı geçen yıldan bu yana hastanelerde ciddi bir yoğunluk yaşanıyordu. Süreç boyunca sağlık çalışanlarının istifa etmesi ve izin kullanması yasaklandığı için daha büyük yoğunlukların önüne geçilmişti. Ancak geçen zaman içerisinde vakaların azalması nedeniyle hastanelerde kısmi bir azalma meydana geldi. Ve sağlık çalışanlarına izin ve iş bırakma hakkı yeniden tanındı. Salgın süreci boyunca hastanelerde yaşanan yoğunluk, şimdi de yerini randevu krizine bıraktı. Hasta ve hasta yakınları aylardır randevu alma sıkıntısı yaşıyor. Randevu bulabilenler de sonradan “randevu iptali” şoku yaşıyor. Yetkililer konuyla ilgili açıklama yapmazken, randevu krizinin sağlık çalışanlarının istifaları nedeniyle olduğu iddia ediliyor.

“ÖZEL HASTANELERE MECBUR BIRAKILIYORUZ”

Yaşanan randevu kriziyle ilgili gazetemize konuşan vatandaşlar mağdur olduklarını belirttiler. Vatandaşlardan Mehmet Yıldız, hastaların özel hastanelere mecbur bırakıldığını belirterek şunları kaydetti: “Uzun süredir 182’yi arıyoruz, internet sitesinden giriyoruz ancak nafile, randevu alamıyoruz, randevu bulmak çok zor. Hem çocuklarım hem eşim için kulak burun boğaz bölümü, ortopedi, dahiliye veya farklı branşlarda çıkan hastalıklarda maalesef randevu bulamayınca ve eğer hastalık ciddi ise mecbur özel hastanelere giderek yüksek meblağlar ödemek zorunda kalıyoruz. Hele diyelim ki bir branşta randevu bulup doktora gittiniz ve doktor bir ultrason veya endoskopi gibi benzer veri istediyse vay halinize, üç ay, beş ay sonrasına gün veriyorlar. Bu süreyi bekleyelim dersen zaten hasta o acıyla birlikte üç beş ay sonraya ya iyileşir veya hastalık büyür ya da farklı bir organa nükseder. Bunun olmaması için yine özel hastanelere mecbur bırakılıyoruz.”

“YETKİLİLERİN SESİMİZİ DUYMASI GEREK”

Yetkililerin bu soruna çözüm bulması gerektiğini belirten Yıldız, “Tabi yüksek meblağlar olduğu için çoğu kez borçlanarak tedavi olmaya çalışıyoruz. Yetkililerin sesimizi duyması gerek. Bunca hastaneler yapılmış, evet güzel hizmetler ancak randevu bulamamak ve ayrıca ultrason, endoskopi gibi isteklerin de hızlı bir şekilde çekilememesi büyük bir sorun, bu sorunların giderilmesi lazım.” ifadelerini kullandı.

“RANDEVUM İPTAL EDİLDİ”

Gazetemize konuşan vatandaşlardan Hamza Durgun, iki hafta sonrasına aldığı randevunun iptal edildiğini belirtti. Durgun, “İki hafta sonraya aldığım randevu iptal edildi. İptal sebebi ise zorunlu değişimden dolayı iptal etmeniz gerekiyor denildi. Bu MHRS ne işe yarıyor bilmiyorum. 3 haftalık randevu sisteminin hiçbirinde randevu yok. Yetkililerin buna bir çözüm bulması şart.” şeklinde konuştu.

 

Geçtiğimiz günlerde İLKHA’ya konuşan vatandaşlar da, Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) ve ALO 182 üzerinden randevu alamadıklarını, tedavi olabilmek için bu sorunun bir an önce giderilmesi talebinde bulunmuşlardı.

“RÖNTGEN ÇEKİMİNE 2 AY SONRAYA GÜN VERİLİYOR”

Vatandaşlardan Mustafa Sezer, bazı polikliniklerde aylar sonrasına randevu verildiğini belirtmişti. Aylarca MHRS üzerinden randevu alınamaması nedeniyle özel hastanelere gitmek zorunda kaldıklarını belirten Sezer, “İlimizde (Gaziantep) gerçekten doktor yetersizliği var. Pandemiden dolayı randevular 15-20 gün sonraya veriliyor. Aynı gün randevu alma şansımız olmuyor. dolasıyla bir röntgen çekimine bile yaklaşık 2 ay sonraya gün veriliyor. Hastamız acil olduğundan dolayı tedavi sürecini daha erkene alabilmemiz için özel hastanelere gidiyoruz, özel hastaneler de ayrı ücret alıyor. Bu konuda sıkıntımız var. Yine aynı şekilde hastanelerde yoğunluk var. Doktor azlığından dolayı her polikliniğinin önünde bayağı doktor bekleyen hastalar var. Bu da pandeminin daha da çoğalmasına neden oluyor.” dedi.

“YETKİLİLERİN BU SORUNA BİR ÇARE BULMASI LAZIM”

Aylardır diş tedavisi olamadığını ve bunun için mağduriyet yaşadığını söyleyen Ahmet Ürkmez ise, “Belki 2 ay geçti, bir diş muayenesi için randevu alamıyoruz. Hastaneye gitsek de tedavi etmiyorlar. ‘Randevu alıp öyle gelin’ diyorlar. Şu anda en büyük sorunumuz randevu alamamaktır. Ya ‘doktor yok’ diyorlar ya da 15 gün veya bir ay sonraya randevu veriyorlar. Bir türlü randevu alamıyorum. Yaşlılar randevu alamıyor. Diş ağrısı 15-20 gün beklemez. Yetkililerin bu soruna bir çare bulması lazım. Biz, daha önce hastaneye gidiyorduk, tedavimizi oluyorduk. Fakat şu anda öyle bir şansımız yok.” ifadelerini kullanmıştı.

“2 AYDIR DİŞ HASTANELERİNDEN RANDEVU ALAMIYORUM”

Diş hastanelerinden eşi için bir aydır randevu almaya çalıştığını belirten Ahmet Şerifoğlu ise şunları kaydetmişti: “Bir ay önce eşimi hastaneye götürdüm. ALO 182’yi arayıp randevu istiyorum, randevu 2 ay sonrasına veriliyor. Diş ağrısı veya normal bir hastalık olduğunda 2 ay nasıl bekleyeceğiz? Diş ağrısı bu, aynı gün tedavi edilmesi lazım. Ama 2 ay sonrasına randevu veriliyor. Bir kişi 3 ay boyunca bu diş ağrısına dayanabilir mi? Resmen ölüme terk ediliyoruz. Eşimi mecburiyetten özel hastaneye götürüyorum ve özel hastaneler de ücretli olduğu için fakir ne yapsın? Doktor sıkıntısı var. Her bölümde yeterli doktor olsa daha iyi olmaz mı? Hastalara neden eziyet ediyorsunuz. Bir doktor yerine 3 doktor olsun. Doktor yetersizliğinden dolayı randevu alamıyoruz. Ben çalışan biriyim, vaktim olmayabiliyor. Hastaneye geliyoruz veya ALO 182’yi arıyoruz, 2 ay sonrasına randevu veriliyor. 2 ay sonra ben nasıl geleyim?”

 

RANDEVU KRİZİ SOSYAL MEDYANIN DA GÜNDEMİNDE

Sosyal medya platformu Twitter’da açılan #RandevuAlınamıyor tagına binlerce vatandaş randevu krizi ile ilgili yorum yaptı. Yapılan paylaşımların bir kısmı şöyle:

 

HÜDA PAR Genel Başkan Yardımcısı Dr. Halef Yılmaz, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, “Hastaneler için #RandevuAlınamıyor özellikle de MHRS denen sistem tam bir fiyaskoya dönüşmüş durumda. Okullar açık, çocuklar okula gidiyor her gün temas ve bulaş yaşanıyor.

Sağlık sistemini bundan ayrı düşünemezsiniz. Hükümetin sağlıktaki tüm kazanımları yavaş yavaş eriyor” ifadelerini kullandı.

 

Prof. Dr. Güner Sönmez, twitter hesabından yaptığı paylaşımda şu ifadelere yer verdi: “Her gün bir meslektaşımız şiddet görüyor. Asistanlar mağdur. Aile hekimleri mağdur. İş yükü ağır. Ufacık bir hatada büyük davalar açılıyor. Hekimler 5 dk. da muayene-tedaviye zorlanıyor. Mecburi hizmet, tam gün yasası, istifalar derken zurnanın zırt dediği yere geldik #RandevuAlınamıyor”

 

Doç. Dr. Muhammed Keskin, yaptığı paylaşımda, “Şiddet, performans sistemi, yoğun çalışma şartları, sahipsizlik, İstifa, Daha çok iş yükü, Daha çok istifa, Bu kadar zorluklara rağmen hiç bir çözüm alınmaması, tükenmişlik, yalnızlık, Daha çok istifa Sonuç: #RandevuAlınamıyor Bugünlerin geleceği çok belliydi. Çok söyledik.” cümlelerine yer verdi.

 

Recep Yıldız, “Devlet vatandaşına her türlü kolaylığı sağlamakla yükümlüdür. Salgın dönemiyle birlikte baş gösteren randevu sorunu bir türlü çözülemiyor. MHRS ve Alo 182, bugünlerde sağır ve dilsizleri oynuyor. Ve #RandevuAlınamıyor. Mağduriyetlerin bir an önce giderilmesi halkın beklentisidir.” paylaşımında bulundu.

 

Enes İmir, yaptığı paylaşımda, “Hastanede muayene olmak için sanal kuyruklar var artık... Vatandaş devlet hastanelerinde çoğunlukla randevu alamadıkları için mağduriyet yaşamaktadırlar. Mağduriyetlere bir an evvel son verilmeli ve sağlık sistemi normale dönmelidir. #RandevuAlınamıyor” ifadelerini kullandı.

 

Yazar Nevzat Çelik, ise yaptığı twitter paylaşımında şunları söyledi: “Bugün, MHRS üzerinden Diş ve Göz kliniği için randevu girişiminde bulundum. Başarısızlıkla sonuçlandı. Talep formunu doldurdum. Anladığım kadarıyla çıkmaz ayın son çarşambası ya da perşembesine randevu verecekler!

Arkadaşlar haklı: #RandevuAlınamıyor”

İlgili Haberler