Sadece 3 ayda 32 milyon çağrı!

İçişleri Bakanlığı, tüm acil numaraların 112’de toplandığını, son 3 ayda yaklaşık 31 milyon 964 bin 196 çağrıya cevap verildiğini belirtti.

Ekleme: 10.10.2021 14:45:14 / Güncelleme: 10.10.2021 14:52:55 / Güncel / Ankara Haberleri
Destek için  Haberin Videosunu İzle

Bakanlıktan yapılan açıklamada göre, vatandaşların acil durumlarda tek bir numaradan 112’den yardım isteyebildikleri, "112 Acil Çağrı Merkezleri" ülke genelinde yaygınlaştırıldı. 112 Acil Çağrı Merkezleri’nin yaygınlaştırılmasıyla birlikte 3 ayda 31 milyon 964 bin 196 çağrı karşılandı.

Bakanlık, acil durumlarda 110 Yangın İhbar, 112 Sıhhi İmdat, 155 Polis İmdat, 156 Jandarma İmdat, 122 Alo AFAD, 177 Orman Yangın İhbar ve 158 Sahil Güvenlik numaralarının aranması yerine bu numaraları tek çatı altında 112’de birleştirmişti.

Bu kapsamda illerde teknolojiye uygun 112 Acil Çağrı Merkezleri inşa edildi. Geçen yıl 53 ilde faaliyete başlayan bu merkezler, 2021 Haziran ayı itibarıyla 81 ilde yaygınlaştırıldı. Ülke genelinde 112’lerin yaygınlaştırılmasıyla birlikte son 3 ayda 31 milyon 964 bin 196 çağrı karşılandı.

60 milyona yakın çağrı asılsız çıktı

Vatandaşların acil durumlarında aradıkları 112 Çağrı merkezlerine gelen aramaların yarısından fazlasını aslısız çağrılar oluşturdu. 2020 yılında 88 milyon 341 bin 131 çağrı alınırken, bu çağrıların 59 milyon 720 bin 69 asılsız oldu. Asılsız çağrıları; telefon denemek, yemek siparişi vermek isteyenlerin yanı sıra "izolasyonda dışarı çıkabilir miyim?" diye arayanlar oluşturdu.

4 yabancı dilde çağrı karşılanıyor

11 bin 478 personel ile 7/24 saat esasına göre hizmet veren 112 Acil Çağrı Merkezlerinde, Türkçe dışında dört yabancı dilde çağrı karşılanıyor. Merkez, konuşma dilleri haricinde işitme engelli vatandaşlara işaret dilinde 112 engelsiz uygulamasıyla acil çağrı hizmeti veriyor. (İLKHA) 



Haberin Videosunu İzle
İlgili Videolar