Siirt halkı, Sağlık Bakanlığı’nın 2011 yılında faaliyete geçirdiği Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) ve Alo 182 üzerinden randevu alamadıklarını, bazı polikliniklerde ise haftalar sonrasına randevu verildiğini belirterek soruna yönelik bir çözüm bulunulmasını istemişti.
Konuya ilişkin yazılı bir açıklama yapan Siirt İl Sağlık Müdürü Erol Emre Ömür, salgın sürecinden dolayı ilde sağlık alanında yoğunluk yaşandığını söyledi.
Doktorların ve sağlık personelinin gece gündüz halkın sağlığı için canla başla çalışmaya devam ettiğini belirten Ömür, “Özellikle Sağlık Bakanlığının 17.03.2020 tarihli genelgesinde; Salgın sürecinde tüm hekimlerin, sağlık çalışanlarının ve diğer kurum çalışanlarının branşı ve çalıştığı birim fark etmeksizin, ilgili hastaların görüldüğü birimlere destek sağlaması konusunda kurum yöneticilerinin uygun planlamaları yapması gereği belirtilmiştir. MHRS randevu sisteminde yoğunluktan dolayı doktorlarımızın günlük bakacağı hasta sayıları dolu olduğundan sistem en yakın tarihe randevu vermektedir. Sistemimizi daha da iyileştirmek için çalışmalar devam etmektedir.” dedi.(İLKHA)