Covid-19 Tüketici Profilini de Değiştiriyor

 Tanıtım... Hayatımızın neredeyse iki yıla yakın bir dönemi boyunca her günümüzün baş kahramanı olan Covid-19 ile birlikte bazı konulardaki ezberlerimiz de tamamen değişti.

Ekleme: 24.06.2021 17:55:04 / Güncelleme: 24.06.2021 19:55:57 / Tanıtım
Destek için 

Özellikle karantina ve kapanma dönemlerinde internetten yapılan alışveriş miktarı rekor düzeyde artarken tüketicilerin kullanıcıların profilinde de ciddi değişimler yaşandı. Dünya genelindeki indirimli teklifleri bir araya getiren ve tüketicilere avantajlı alışveriş fırsatlarını sunan Kimbino projesinin marka temsilcisi olarak görev yapan Kristina Cveckova yaptığımız röportajda özellikle 65 yaş ve üzeri internet kullanıcıların sayısının %20 oranda arttığını belirtti.

Kimbino Nedir ve Ne İşe Yarar?

Kimbino projesi aslında dünya genelindeki indirimleri ve avatanjlı teklifleri bir araya getiren ve kullanıcıların yararına katalogları yayınlanan bir portal. Günlük, haftalık ve aylık olarak “Migros Haziran Katalogu 2021” gibi bir çok katalogu kullanıcılarımızda paylaşıyoruz. Hazırladığımız kataloglar gıdadan, giyime, elektronikten, sağlığa, mobilyadan, spor ürünlerine kadar çok geniş bir yelpazeyi kapsadığı için piyasaların ve tüketim alışkanlarının trendlerini ve değişimlerini de çok yakından takip edebiliyoruz. Bu da bize dünya genelinde kullanıcı ve tüketici alışkanlıklarının ne yönde seyrettiğine dair değerlendirme yapabilmemize imkan sağlıyor.

Öncelikle Covid-19 Hayatımıza İnternet Kullanıcılarını Nasıl Etkiledi?

Covid-19 öncesinde internet kullanımının gençler arasında çok yaygın olduğunu rahatlıkla söyleyebilirdik. Ancak pandemi ile birlikte hayatımıza giren karantine ve kapanma kavramları ile birlikte alışveriş ve tüketim alışkanlarımızı değişmesi ile birlikte internetle haşır neşir olan kullanıcıların profili de değiştir. Özellikle yürürlüğe konulan kısıtlamalar ile birlikte birçoğumuz gıda ve tüketim ihtiyaçlarımız için interneti kullanmaya başladık. İşte tam bu noktada bu ürünleri almak isteyen özellikle 65 yaş üstü kullanıcıların da internete yöneldiğini rahatlıkla söyleyebiliriz. Örneğin Migros Haziran Katalogu 2021 ile ilgili trafik verilerini incelediğimizde bu ve bu tarzdaki katalogların ziyaretçi trafiğinde ve ziyaretçi profilinin yaş gruplarında da artışı çok rahatlıkla gözlemyebiliyoruz.Bu yaş grubu içerisinden internet sitelerinden ya da mobil uygulamalardan alışveriş yapan kişilerin sayısının %20 civarında arttığını da söylemek mümkün.

Sektöre Nasıl Bu Kadar Hakim Olabiliyorsunuz?

Biz dünya genelinde indirim ve avantajları bir araya getiren bir portalız. Bira önce de bahsettiğim şekilde hazırladığımız kataloglar ile birlikte milyonlar tarafından takip ediliyoruz. Bunun yanında sunduğumuz fırsatlar sadece belirli ürünler veya türler ile sınırlı değil. Aklınıza gelebilecek hemen hemen her şeye ilişkin indirim ve fırsatlara Kimbino üzerinden ulaşabilirsiniz. Bu kadar fazla kullanıcıya hizmet etmemizin bir sonucu olarak tüketim alışkanlıkları ile ilgili sektörü de yakından ilgilendiren çok sayıda veriye de sahip oluyoruz. Bu da bize özellikle hemen hemen son iki yıllık dönemde internet üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların yaş gruplarının daha yaşlı kişilere doğru kaydığınız, bu yaş grubundaki kullanıcıların sayılarının ciddi oranda arttığını göstermektedir.

Gelecekte Tüketici Alışkanlıkları Nasıl Olacak?

Aslında geldiğimzi noktada neredeyse 7’den 70’e herkes internet üzerinden rahat bir şekilde alışveriş yapabiliyor. Biz de sunduğumuz avantajlar ve indirimler ile birlikte bu süreçte kullanıcılarımıza destek oluyoruz. Özellikle Covid-19 ile birlikte oturduğumuz yerden hızlı bir şekilde istediğimiz ürünlere indirimli bir şekilde ulaşmaya alıştık. Bu alışkanlığımızdan da kolay kolay vazgeçecek gibi durmuyoruz. Bunun bir sonucu olarak firmalar da bizlere indirimleri ve avantajları sunmaya, Kimbino olarak bizler de bunları sizleri ulaştırmaya devam edeceğiz.