17 günlük tam kapanmanın ardında 17 Mayıs Pazartesi günü kademeli normalleşmeye geçildi, AVM’lerin saat 20.00’a kadar açılmasına yönelik karar alındı.
Salgın öncesi günlük 6 milyon ziyaretçi ağırladıklarını söyleyen AYD Başkanı Hüseyin Altaş, Türkiye’de bulunan 441 AVM’ye günlük 2,5 milyon kişinin geldiğini ve AVM’lerde kalma süresinin kişi başı 2 saat 45 dakikadan 45 dakikaya kadar düştüğünü söyledi.
“TÜKETİCİ ALIŞKANLIKLARI DEĞİŞTİ”
Artık tüketici alışkanlıklarının değiştiğini söyleyen Altaş, “Cirolarımızda düşüş yaşanmıyor. Çünkü tüketici alışkanlıkları değişti. Artık insanlar AVM’ler de çok zaman geçirmiyor. İhtiyaçlarını görüp, hemen gidiyor. Bu nedenle ziyaretçi sayıları ve ciroları ayrı ayrı hesaplamamak lazım. Ciro anlamında yüzde 50’leri hemen yakalıyoruz” ifadelerini kullandı.
“AVM’YE GELEN VATANDAŞLAR EN ÇOK GÖZLÜK TALEP EDİYOR”
AVM’ye gelen vatandaşların en çok gözlük talebi olduğunu belirten Hüseyin Altaş, “Market, teknoloji, çocuk ve bebek ürünleri ve kozmetik ürünleri gibi alanlarda ciddi bir artış söz konusu. Restoran, sinema, çocuk oyun alanları gibi yerler kapalı olduğu için AVM’lerin şu an da yüzde 30’u kapalı. Bu yerler bizim ziyaretçi sayımızı en çok artıran yerlerdi” dedi.
“AVM’LER DE KALMA SÜRESİ KİŞİ BAŞI 2 SAAT 45 DAKİKADAN 45 DAKİKAYA DÜŞTÜ”
Altaş, “AVM’ye gelen insanların artık hedef odaklı olduğunu söyleyen Altaş, “İnsanlar alışveriş yapacağı yeri önceden belirliyor. AVM’ler de kalma süresi ortalama kişi başı 2 saat 45 dakika iken, artık 45 dakikaya kadar düşmüş durumda.” ifadelerini kullandı