Koronavirüsle mücadele kapsamında geçilen "tam kapanma" döneminde muafiyet kapsamındaki çalışan ve iş yeri yetkilisinin imzasıyla düzenlenen manuel "Çalışma İzni Görev Belgesi'nin" geçerlilik süresi e-Devlet'te yaşanan aksaklıklar nedeniyle 7 Mayıs Cuma 24.00'e kadar uzatılmıştı. Ancak vatandaşlar güncellemeler yapılamadığı için bu gece süresi dolacak Çalışma İzni Görev Belgesini halen e-Devlet'ten alamadı. Vatandaşlar işlerinin aksamaması için kararın bugün belli olması gerektiğini söylüyor.
BİNLERCE ÇALIŞAN GÖREV İZİN BELGESİ BEKLİYOR
Muafiyet tanınan iş kollarında çalışan kişilerin başvurularının değerlendirildiği belirtilen genelgede, e-Devlet platformunda yer alan İçişleri Bakanlığı e-Başvuru sistemi üzerinden bugün saat 17.00'ye kadar 2 milyon 677 bin başvurunun gerekli sorgulamalar yapılarak neticelendirildiği ve ilgili kişiler için çalışma izni görev belgesi düzenlendiği aktarıldı.
Halihazırda muafiyet alanında olmasına rağmen sistem üzerinden çalışma izni görev belgesi alamayan "iş yeri sahipleri, kendi nam ve hesabına bağımsız çalışanlar ile kendi özel sandıklarına tabi olmaları nedeniyle sosyal güvenlik sisteminde kayıtları bulunmayan bankacılık sektörü çalışanları" gibi alanlarda da gerekli kurumlar arası entegrasyonun Gelir İdaresi Başkanlığı ve Türkiye Bankalar Birliği başta olmak üzere ilgili kurum ve kuruluşlarca tamamlanacağı belirtildi.
Bu gece manuel düzenlenen çalışma izni belgelerinin süresi doluyor ama binlerce vatandaş e-Devlet'te yaşanan aksaklık nedeniyle Çalışma İzni Görev Belgesini alamıyor
Çalışma izni görev belgesi düzenlenmesinin, e-Başvuru sisteminin kullanımında oluşabilecek problemler, sistemsel yoğunluk, erişim hatası gibi geçici durumlar nedeniyle zamanında görev belgesi alınamaması durumunda kullanılabilecek bir uygulama olduğu ifade edildi.
SİSTEMSEL SORUNLAR DEVAM EDİYOR
17 Mayıs 2021 Pazartesi günü saat 05.00’e kadar sürecek olan tam kapanma döneminde 7 Mayıs'ta sonlandırılması planlanan "Çalışma İzni Görev Belgesi'nde çözülemeyen sorunlar hala mevcut.
Bazı iş yerleri ise Nace kodlarında güncelleme yapılmasına rağmen sisteme yansımaması sebebiyle çalışanlarına izin belgesi düzenleyemiyor.
Nisan ayı içerisinde işe girmiş olanların iş yerlerinden resmi izin belgesi alamama sorunları devam ediyor.
VERİLER MART KAYITLARINDA!
Şirketlerin Nisan ve Mayıs aylarındaki yeni bildirimlerinin Nace güncellemesi yaptığı halde görülmemesi ve işe yeni girenler için belge alınamamasının sebebi olarak Bakanlığın verilerinin mart ayına kadar olan bilgilere dayandırması şeklinde ifade ediliyor.
VATANDAŞ SÜRENİN UZATILMASINI İSTİYOR
Bu sorunların çözülememesi karşısında işe gitmek mecburiyetinde olan çalışanların 7 Mayıs'tan sonra 3 bin 150 TL idari para cezası ile karşılaşacak olması vatandaşlardan gelen şikayetleri de artırdı.
Bakanlığa ve il müdürlüklerine çok sayıda şikayet bildiren vatandaşların beklentisi manuel olarak düzenlenen "Çalışma İzni Görev Belgesi'nin" geçerlilik süresinin uzatılması yönünde.