Diyarbakır'da tepkiler sonuç verdi: Ring sistemine düzenleme

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi, toplu taşıma optimizasyonu için geliştirilen çözümler sonucunda hayata geçirilen A1, A2, A3 ve A4 ana ile 4 besleme hattının uygulamaya başladıktan sonra çıkan sorunların giderilmesi için Ar-Ge çalışması yaptı.

Ekleme: 27.04.2021 20:45:21 / Güncelleme: 27.04.2021 20:47:09 / Güncel / Diyarbakır Haberleri
Destek için  Haberin Videosunu İzle

İLKHA, 29 Mart'ta "Diyarbakır ulaşımındaki "Ring Sistemi" halkı mağdur ediyor" ve 4 Nisan tarihinde "Diyarbakır'daki "Ring" sistemine tepkiler devam ediyor" başlıklı haber çalışmalarında, bu sistemden kaynaklı sorunların çözümü için halkın sesini duyurmuştu.

Yapılan haberler üzerine Ulaşım Daire Başkanlığı yetkilileri şikâyet formları, akıllı kart ve GPS verilerini de değerlendirdikten sonra Üçkuyu Mahalle Muhtarı ve çevredeki site yöneticileriyle toplantılar yaptı.

 

Yapılan değerlendirmeler sonucunda daha önce günlük taşıma kapasitesi 54 bin olan güzergahta, yeni 4 ana ve 4 besleme hattının devreye girmesiyle toplu ulaşım araçlarının günlük 73 bin yolcu taşımaya başladığı tespit edildi.

Daha önce hat bazlı günlük 5 bin kişi taşıyan toplu taşıma araçlarının yeni oluşturulan tek hatta 8 bin 500 yolcu taşımaya başladığı belirlendi.

Ulaşım Daire Başkanı Hülya Atalay, yeni hatlarla ilgili bir ayın sonunda yaptıkları Ar-Ge çalışmasında ana hatlara aktarma yapan yolcuların yüzde 45, ring hattının kullanımının ise yüzde 55 olduğunu belirtti.

"Yeni hatlarımızın oluşturulmasıyla yüzde 20 bir artış gerçekleştirmiş olduk"

Daha önce mahalle içi ulaşıma 2 lira ödeyen yolcuların yeni düzenlenen ring seferleri sayesinde 1 lira ödediklerine dikkati çeken Atalay, şöyle konuştu:

Yolcu yoğunluğumuzda ve sayımızda, yeni hatlarımızın oluşturulmasıyla yüzde 20 bir artış gerçekleştirmiş olduk. Aynı zamanda günlük yolcu sayısı 4 binin üzerinde olan 3 hattımız varken şimdi 4 binin üzerinde 6 tane hattımız var. En fazla yolcu taşıyan hattımız da 8 bin 646 kişiye ulaşmış. Bu neredeyse iki katına çıkmış bir hat düzenlemesi. Bir hatta en fazla 4 bin 500 yolcu taşırken artık bir hatta en fazla 8 bin 646 yolcu taşıyabiliyoruz.

Eski hatların 20-25 dakika arlıklarla yolcu taşırken yeni A1, A2, A3 ve A4 hatlarıyla 8 dakika aralıklarla seferler düzenlediklerini vurgulayan Atalay, yapılan değişiklikle duraklarda uzun süre araç beklemeyi ortadan kaldırdıklarının altını çizdi.

Atalay, şu an için kısa sefer aralıklı uygulamanın sadece A1, A2, A3 ve A4 hatları için geçerli olduğunu, diğer hatlarla ilgi bir değişikliğin henüz olmadığını kaydetti.

"Halkın hastane önünde oluşan yoğunluğa karışmadan yolculuk yapma talebine hak veriyoruz"

Atalay, Ar-Ge çalışması kapsamında vatandaşlarla yapılan görüşmeler sonucunda, E8 hattının Ekinciler Caddesi’nden geçecek şekilde revize ederek oluşturdukları A4 hattının 19 Nisan itibariyle seferlerine başladığını anımsattı.

Üçkuyular'daki ring seferlerinin Gazi Yaşargil Hastanesi'nin önünde sonlandığını ve hastanenin önüne gelmenin var olan yoğunluğu arttırdığı şikayetini aldıklarına işaret eden Atalay, "Bunun da haklı tarafları olduğunu düşünüyoruz. Bu sebeple Diş Hastanesi'nin olduğu bölgede bir boşalan bulduk. O alanında peron, durak ve tabela düzenlemesini yaparak vatandaşlarımıza daha iyi hizmet sunmayı hedefliyoruz." diye konuştu.

Atalay, Afet Evleri’ndeki besleme hatlarının bekleme noktalarında ve aynı durumda olan Üniversite Hastanesi önündeki düzenlemeyle ilgili de görüşmelerinin devam ettiğini bildirdi. (İLKHA)







Haberin Videosunu İzle
İlgili Videolar