Google, üçüncü taraf izleme çerezlerinin sonunu getirmek için çalışmalarını sürdürürken, tabii ki bunun yerini neyin alacağı ve reklamlar için kullanıcıları izlemek amacıyla yeni bir şeylerin mi kullanılacağı sorusu akıllara geliyor. Merak edilen bu sorunun cevabı ise şirketin Reklam ve Ticaret blogu üzerinden verildi. Buna göre Google, kullanıcıları tek tek izlemek için herhangi bir teknoloji kullanmayacaklarını iddia ediyor.
Şirketin açıklaması şu şekilde: “Google’ın, üçüncü taraf çerezlerini alternatif kullanıcı seviyesi tanımlayıcılarla değiştirmeyi planlayan reklam teknolojisi endüstrisindeki diğerlerine katılıp katılmayacağı hakkında sorular almaya devam ediyoruz. Bugün, üçüncü taraf çerezleri aşamalı olarak kaldırıldıktan sonra, bireyleri web’de gezinirken izlemek için alternatif tanımlayıcılar oluşturmayacağımızı veya bunları ürünlerimizde kullanmayacağımızı açıkça belirtiyoruz.”
Bu açıklama sonrasında şirketin yeni ufuklara yelken açtığını düşünebilirsiniz. Öte yandan, Google reklamlar için bireyleri izlemek zorunda değil. Şirketin çerez-izleme değiştirme teknolojisi ile Chrome Gizlilik Korumalı Alanı, reklamverenlerin düşüncelerine daha uygun olan grup izlemeyi kullanıyor.
Google, bireysel tüketicileri izlemek yerine toplama, anonimleştirme, cihaz üzerinde işleme ve diğer gizliliği koruyan teknolojilerdeki gelişmeleri tek tek tanımlayıcıları değiştirmenin yolu olarak düşünüyor. Yine şirket örnek olarak, telefon reklamı olan bir reklamverenin, reklamını sadece telefonlara önem veren kişilere göstermek istediğini ifade ediyor. Ayrıca, “Bir reklamveren olarak, kullanıcıların reklamınız tarafından manipüle edilmeye açık olduğunu bildiğiniz sürece, bireyleri veya tam tarama geçmişini gerçekten önemsemezsiniz.” deniyor.
Google, yeni çözümün yılda yaklaşık 150 milyar dolarlık reklam geliri kazanmaya devam edecek kadar iyi olacağını düşünüyor.