İçişleri Bakanlığı tarafından 2 Eylül 2020 tarihinde hizmete açılan Van 112 Acil Çağrı Merkezi; sağlık, jandarma, itfaiye, orman ve AFAD ile ilgili çağrılara tek bir numara ve merkezden hizmet veriyor.
175 kişiye iş imkânı sağlayan merkezde 112, 155, 110, 156, 177 gibi acil ihbar hatlarını arayanlara cevap veren "çağrı karşılayıcılar", arayanları ilgili birimlere bağlıyor.
Salgın sürecinde 112 Acil Çağrı Merkezi'nin daha fazla arandığına dikkat çeken Müdür Yadigâr Ergül, yapılan ihbarların yüzde 90'dan fazlasının asılsız oluğunu ifade etti.
Ergül "Salgın sürecinde kısıtlamalar, seyahat izinleri ve Vefa Destek ile ilgili çağrılar alıyoruz. Kısıtlama öncesinde hafta içi günlük çağrılarımız 10 bini buluyor. Kısıtlamaların olduğu hafta sonlarında ise bu sayı 15 bini bulabiliyor" ifadelerine yer verdi.
Bize gelen çağrılar genelde hastane ile alakalı. 'Dişim ağrıyor dışarı çıkabilir miyim?' diyenler var. Genel anlamda bilgi almak amacıyla aranıyoruz. Bunlarla ilgili de arkadaşlarımız zaten yardımcı oluyorlar" dedi.
"Asılsız çağrılar tespit edilerek idari para cezası uygulanıyor"
Asılsız ihbarları alışkanlık haline getirenlerin tespit edilerek, Kabahatler Kanunu'na göre idari para cezası uygulandığını söyleyen Ergül "Ben vatandaşlarımıza sesleniyorum, lütfen hatları meşgul etmeyelim. Sırada bekleyen her hasta mutlaka acil bir vakadır. Bu yüzden asılsız çağrılarda bulunmayalım" şeklinde konuştu. (İLKHA)