112 Acil Çağrı Merkezi'ni arayıp 'sarımsaklı işkembe' istediler!

Kovid-19 salgını sürecinde kronik rahatsızlığı bulunanlar ile 65 yaş ve üstü vatandaşlardan 110 bin çağrıya cevap veren Kayseri 112 Acil Çağrı Merkezine birbirinden ilginç talepler de geliyor.

Ekleme: 31.01.2021 12:26:46 / Güncelleme: 31.01.2021 12:26:46 / Güncel
Destek için 

Yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını sürecinde kronik rahatsızlığı bulunanlar ile 65 yaş ve üstü vatandaşlardan 110 binin üzerinde çağrıyı yanıtlayan Kayseri Acil Çağrı Merkezine gelen "nikah memuru" ve "sarımsaklı işkembe" gönderilmesi gibi talepler şaşkınlık yaratıyor.

Telefon numarası, kişisel bakım ürünleri, ilaç ve yiyecek içecek temini gibi birçok taleple karşılaşan Kayseri Acil Çağrı Merkezinin geçen yıl aldığı 2 milyon 570 bin ihbarın, 1 milyon 870 bininin asılsız olduğu belirlendi.

Kovid-19 sürecinde iş yükü artmasına rağmen büyük bir gayretle çalışan acil çağrı merkezi personeli, kronik rahatsızlığı bulunanlar ile 65 yaş ve üstü vatandaşlardan gelen 110 bin 159 talebi de değerlendirmeye aldı.

Çağrı merkezine, Kovid-19 tedbirleri kapsamında evlerinden çıkamayan yaşlıların ve kronik rahatsızlığı olanların aramaları dışında, "nikah memuru, sarımsaklı işkembe çorbası, yemek yapmak için yardımcı, tarlasının sürülmesi, muhabbet kuşları için yem, ineklerinin bakımlarının yapılması, bahçesinin sulanması ve bacasının temizlenmesi" gibi sıra dışı talepler de geldi.

Kayseri 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Mustafa Ak, AA muhabirine, Türkiye genelinde 55 şehirde tek merkez ve tek numara altında ihbarların karşılandığını söyledi.

Kovid-19 sürecinde iş yüklerinin arttığını belirten Ak, şunları kaydetti:

"Koronavirüs ile mücadele kapsamında iş yoğunluğumuz daha da arttı. Acil Çağrı Merkezimize 2020 yılı içerisinde 2 milyon 570 bin çağrı geldi. Bunun 700 bini vakaya dönüşen gerçek çağrı. Maalesef yüzde 75 seviyelerinde asılsız çağrı var. Kronik rahatsızlığı olan ve 65 yaş üstü vatandaşlarımızın taleplerini karşılamak için oluşturulan 'Vefa iletişim programı' üzerinden 2020 içerisinde 110 bin 159 talep geldi. Bunlar genelde maaş çekme, alışverişlerinin yapılması gibi istekler. Tabii bunların içerisinde, çekirdek ve kola gibi talepler de var. Ayrıca 112'yi arayanlar arasında akşam yemeğinin yapılmasını isteyen de nikahının kıyılması için nikah memuru gönderilmesini talep eden de var. Sessiz aramalar çok oluyor, vatandaş arıyor ama konuşmuyor. Başka kurumların veya kişilerin telefon numaraları istenebiliyor."

(AA)

Etiketler: