Bunlar arasında Google'ın, siz ürünlerini kullanırken öğrenebildiği yaşınız, cinsiyetiniz, işiniz ve ilgi alanlarınız gibi bilgiler mevcut.
Siz Google ürünlerini (yalnızca arama motorunu değil, Gmail gibi diğer araçları da) kullandıkça şirket, ne tür bir kişi olduğunuzu daha iyi anlamak amacıyla kullanıcılar hakkında bilgi topluyor. Daha sonra bu bilgiler, daha doğru ve kârlı olmaları umuduyla reklamları kişiselleştirmek için kullanılıyor.
Fakat aynı bilgiler, isterlerse takip etme seçeneğini kapatma şansına sahip kullanıcılar tarafından da görülebiliyor.
Buraya tıklayarak erişebileceğiniz internet sayfasından milyonlarca kez görüntülenen viral bir TikTok gönderisinde bahsedildi.
TikTok kullanıcısı Trish Kabob, diğer kullanıcılardan yalnızca işleri nedeniyle bildikleri çok özel gerçekleri paylaşmalarını isteyen bir gönderiye yanıt olarak Google'ın internet sitesindeki söz konusu sayfaya dikkat çekti. Sözlerine "Ben bir dijital pazarlamacıyım ve kimsenin Google'ın tam olarak ne kadar istilacı olduğunu bildiğini sanmıyorum" diyerek başladı ve videonun alışılmadık derecede doğru bir reklamla karşılaşan insanlara yardımcı olabileceğini açıkladı.
Sayfaya tıkladığınızda her biri ayrı parçalar halinde sunulan geniş bir ilgi alanı listesiyle karşılaşıyorsunuz. En üstte, Google'ın bu verileri toplamamasını tercih ederseniz, bu kişiselleştirmeyi kapatabileceğiniz büyük bir buton yer alıyor.
Burada görülen kişisel bilgilerin çoğu anlamsız denebilecek kadar belirsiz olabilir. Bunlar arasında örneğin, insanların çoğu için geçerli olabilecek kadar belirsiz "giyim" kategorisi yer alıyor.
Başka kategorilerse aşırı derecede hatalı olabilir. Google'ın bunlara dair belirli fikirleri nereden aldığını görebilseniz de, en azından bazılarının yanlış olması veya sizin için özellikle önemli olmaması muhtemel ve dilerseniz reklamlarınızı daha doğru hale getirmek için bunları kapatabilirsiniz.
Ne var ki bazıları şaşırtıcı derecede doğru olabilir. Google'ın anlayabildiği eğitim seviyesi, cinsiyet, ebeveynlik durumu, iş sektörü ve yaş gibi belirli demografik gerçeklerse özellikle dikkate değer.
Çoğu büyük internet şirketi sizin hakkınızda topladıkları ve reklamcılara satabilecekleri verileri görmenize izin veren bu özelliğin farklı bir biçimine sahip. Örneğin Facebook'ta, "bilgileriniz" sayfasına gidebilir ve sayfada aşağı inerek yalnızca Facebook'un ilgilendiğinizi düşündüğü şeyleri değil, aynı zamanda bilgilerinizi veya iletişim bilgilerinizi paylaştığı işletmeleri de görebileceğiniz "reklamlar ve işletmeler" bölümüne erişebilirsiniz.