TEKNOLOJİ SERVİSİ
Statista tarafından toplanan istatistiksel verilere göre, 2020'de Polonyalılar ana kategorilere (giyim, elektronik, mobilya, gıda ve kozmetik, oyuncak ve aksesuarlar) yaklaşık 12 milyar dolar harcadı. Perakende satışlarda e-ticaretin payının önemli ölçüde arttığı daha önce bildirilmişti. Beklenen %8, Batı ekonomileriyle karşılaştırıldığında hala çok az. Bu ekonomilerde oran şu anda yaklaşık %20 seviyesine ulaşmakta.
E-ticaret akımı, benzer bir değere ulaşana kadar sona ermeyecek. COVID-19 salgını büyümenin doğal hızını bozarak bu süreci hızlandırdı. Geçen yıl Polonya'da yaklaşık 11.000 yeni e-ticaret web sitesi ve çevrimiçi mağaza açıldı. Şu anda, Polonya'daki internet kullanıcılarının yaklaşık %80'i çevrimiçi alışveriş yapıyor.
Polonya'da e-ticaret esas olarak küçük ve orta ölçekli firmalardan oluşmakta. Satışlarının yaklaşık 22 milyar avro olduğu tahmin ediliyor. Birçok sektörde, satın alma süreçlerini iyileştirmek, modern teknolojileri getirmek, müşteri hizmetlerinin kalitesini iyileştirmek, modern ve uygun ödeme şekillerini ve verimli lojistik süreçleri uygulamak için hala çok fazla alan bulunuyor.
Bu yatırımlar, COVID-19 sırasında kazanılan yeni müşterilerin kalmalarını sağlarken daha fazlasını da çekmesi bekleniyor.