MARSU tarafından yapılan yazılı açıklamada, "Su sayaç okuması el bilgisayarları ile online olarak yapılmakta olup, fatura bilgileri anlık olarak ana sisteme yüklenmektedir. Her ay için bir fatura tanzim edilmektedir." denildi.
Hatanın internet bağlantısında kaynaklandığı belirtilen açıklamada, "Habere konu olayda internet şebekesinin çekmemesi nedeniyle 8 Ocak tarihinde el bilgisayarlarında online olarak okuma yapılarak faturası verildiği, bilgilerin ana sisteme yüklenmesi esnasında söz konusu abone bilgisinin hafızadan silinmesi nedeniyle fatura oluşmadığı, 9 Ocak tarihinde tekrar aynı adrese gidilerek okuma yapıldığı ve fatura tanzim edildiği, ancak önceki faturanın aboneden alınmadığı ve bilgilendirme eksikliğinden kaynaklandığı anlaşılmıştır. Yaşanan problem tamamen sistemsel sorun nedeniyle ilk faturanın ana bilgisayara yüklenmemesi nedeniyle hatayı telafi etmek adına ikinci okumanın yapıldığı, bilgilendirme eksikliğinden kaynaklandığı anlaşılmıştır. Konuyla alakalı aboneye bilgilendirme yapılmıştır." ifadelerine yer verildi. (İLKHA)