Tapu kaybolduğunda veya çalındığında yapılacak ilk işlem, tapu sahibinin nüfus cüzdanı ile tapu sicil müdürlüğüne başvurmasıdır. Taşınmaz sahibinin vefat etmesi durumunda, başvuru sahiplerinin miras belgelerini vermesi veya mirasın kayıtlara dahil edilmesi gerekir. Küçük bir miktar için, kaybolan veya çalınan tapu senedi değiştirilebilir. Tapu senedinin yeniden düzenlenebilmesi için taşınmazın bulunduğu tapu sicil müdürlüğüne müracaat edilmesi gerekli değildir ve bu işlem için herhangi bir tapu dairesine başvurulabilir. Bunun dışında farklı bir işleme gerek yoktur. Ayrıca oluşabilecek bilgi veya kayıt eksikliklerinden mal sahibi değil, ilgili memur veya memur sorumludur.
Tapu sicil daireleri; Konut, arsa, işyeri gibi gayrimenkuller için sözleşme ve tescil işlemlerini gerçekleştirir, tapu sicilinin düzenli ve tüm detayları ile tutulmasını sağlar. Bu sicil kayıtlarından doğabilecek tüm olumsuz durumlarda; Türk Medeni Kanunu'nun 1007. maddesi uyarınca devlet, zararın meydana gelmesinde payı olan memur veya memurların zararını rücu etme hakkına sahiptir.