Sosyal medyaya hükmediyor

ABD'deki başkanlık seçimlerine sosyal medya da damga vurdu. 3 Kasım seçimlerini kazanan Joe Biden’ın dijital kampanya ekibi, Twitter'dan ziyade Facebook'a yöneldiklerini söyledi. Peki neden? Bunda hem kullanıcı profilinin hem de sayısının rolü var.

Ekleme: 15.12.2020 08:08:07 / Güncelleme: 15.12.2020 08:08:23 / Bilim & Teknoloji
Destek için 

TEKNOLOJİ SERVİSİ

ABD’nin 46. Başkanı seçilen Demokrat Joe Biden, seçim sürecini bir hayli aktif geçirdi. Yeni tip koronavirüs (COVID-19) salgınına rağmen, kampanyasını hem mitinglere katılarak hem de dijital ortamda sürdürdü. Tıpkı tek rakibi, ABD Başkanı Donald Trump gibi… Her iki siyasi de seçilmek için taraftarlarıyla buluşmanın ya da internetin tek başına bir fayda sağlayamayacağının farkındaydılar. Ancak dijital mecralarda fark yaratanların şansını bir parça artırdığını söyleyebilmek mümkün.

Amerikan The New York Times gazetesinde yer alan Kevin Roose imzalı makaleye göre, Joe Biden'ın başkanlık kampanyasının dijital direktörü Rob Flaherty, sosyal medya sitesi Twitter’ın gerçek hayatı yansıtmadığını düşündüklerini söyledi. Kampanya ekibi, bir başka sosyal mecra olan Facebook’a, hatta burada çok zaman geçiren “annelere” odaklandıklarının altını çiziyor. Yani görevden dönen askerleri, ülkesi için mutluluk ya da hüzün veren olayları, iç ısıtan hayvan videolarını takip eden bir hedef kitleden bahsettiklerini, onları ikna etmeye çalıştıklarını anlatıyorlar.

Elbette, ABD’deki başkanlık seçimleri süresince sosyal medya siteleri iyi bir sınav vermedi. Hem Facebook hem de Twitter çeşitli sebeplerle ABD Başkanı Trump’ın “seçime hile karıştırıldığı” gibi iddialarını içeren paylaşımlarını kaldırdı, gizledi ya da etiketledi. Joe Biden’ın oğlu Hunter Biden’ın yurt dışındaki siyasi ve ticari ilişkileriyle ilgili bazı iddiaları ise görmezden geldiler. Haliyle bu taraflar arasında sert tartışmalara neden oldu. Ancak Biden’ın kampanya ekibinin “Facebook annelerinin önemini” düşünmesinin, bahsedilen kullanıcı profili ve sayısı açısından karşılığı var.

Şimdi o sayılara bakalım.

Grafik: TRT Haber / Bedra Nur Aygün

Tüm dünyanın dijital verilerini paylaşan We Are Social’ın 2020 raporuna göre, Facebook’un yaygın olduğu ilk 3 ülke arasında, yaklaşık 230 milyon aktif sosyal medya kullanıcısı ile ABD de yer alıyor.

Yani Facebook, kendi uygulama ailesi genelinde şu an 3 milyardan fazla “aylık aktif kişi”ye sahip. Bu da şöyle tanımlanabilir: Facebook, Instagram, Messenger ve / veya WhatsApp'ın kayıtlı ve oturum açmış bir kullanıcısı. Söz konusu ürünlerden en az birini, ölçüm tarihinden itibaren son 30 gün içinde bir mobil cihaz uygulaması veya bir web ya da mobil tarayıcı kullanarak ziyaret etmesi kıstas.

Facebook bu yeni sistemini 2019'da rapor etmeye başladı.

Popüler video platformu YouTube’un aylık aktif kullanıcı sayısı 2 milyardan yüksek, bir başka bilinen hatta son dönemin yükselişe geçen uygulaması TikTok’un 1 milyar civarı, Twitter’ın ise 500 milyondan fazla.

Fotoğraf: Getty

ABD’deki veriler ne anlatıyor?

Tüm dünyanın dijital verilerini paylaşan We Are Social’ın 2020 raporuna göre, Facebook’un yaygın olduğu ilk 3 ülke arasında, yaklaşık 230 milyon aktif sosyal medya kullanıcısı ile ABD de yer alıyor.

ABD'de 16-64 yaş arası internet kullanıcılarının yüzde 70'ten fazlasının sosyal medya tercihi bu platform. 

Kullanıcıların yarıdan fazlası kadın. Orta yaş ve üzeri siteye daha çok giriş yapıyor.

ABD'de herhangi bir mecradan günlük internet tüketiminin 7 saate yakın olduğunu, sosyal medyada geçirilen sürenin 2 saati aştığını da belirtmekte fayda var.

Sosyal medya şirketleri, özellikle Facebook, sadece milyonlarca kullanıcıya sahip olmakla kalmıyor, reklamverenler için de çekiciliğini koruyor. Her ne kadar nefret suçu gibi sebeplerle bazen reklamlarını çekseler bile sosyal medyaya mecburlar.

Zira bu mecraların kullanıcıları, beğenme ye da beğenmemeleriyle davranışlara dayalı olarak belirli grupları hedefleme yeteneğine de sahip. Üstelik internet kullanıcılarının neredeyse yarısının reklam engelleyici kullanmasına rağmen…

Bu nedenle sosyal medya reklamcılığı son birkaç yılda büyüdükçe büyüdü. Küresel sosyal medya reklam gelirinin 2020’de 100 milyar doları aşması bekleniyor.

Kaynak: TRT Haber