Raporda, pandemi öncesinde Türkiye'de Uzaktan Eğitimin Durumu, Uzaktan Eğitimin Tarihçesi, Türkiye'de Uzaktan Eğitim Tarihi, Küreselleşen Dünyada Uzaktan Eğitim, Coronavirüs Süreci ve Sonrası Türkiye’de Uzaktan Eğitim konuları ele alındı.
2019 yılının Aralık ayında Çin’in Wuhan şehrinde ortaya çıkan yeni tip Coronavirüs (Covid-19), kısa sürede tüm dünyaya yayılmasıyla birlikte eğitime mecburi olarak ara verilmek zorunda kalındığı ve uzaktan eğitim modeline geçildiği belirtilen raporda, "Dijitalleşen dünyada, yaşanan pandemi tecrübesiyle birlikte Uzaktan Eğitim yöntemi geçici bir çözüm olarak gündeme gelmiştir. Birçok ülke öncesinden oluşturduğu altyapı çalışmalarını hızlandırarak bu yöntemle eğitim faaliyetlerini sürdürmüştür. Altyapısı olmayan ülkeler de altyapılarını oluşturmak için hummalı bir çalışmaya başlamıştır. Neticede küreselleşen dünyada eğitim ve öğretimin sadece kurumsal bir çatı altında yapılamayacağı değil, uzaktan eğitim yöntemiyle de yapılabileceği anlaşılmıştır." denildi.
Uzaktan eğitim ülkelerin altyapılarına ve ailelerin imkânına göre kimine avantaj sağladığını kimisi için de dezavantaj olduğu vurgulanan raporda, "Coronavirüs öncesi Türkiye’de uzaktan eğitimin altyapısı nasıldı?", "Coronavirüs sonrasında uzaktan eğitim ile ilgili MEB nasıl bir hazırlık içine girdi?", "Uzaktan eğitimin akademik olarak öğrencilerin ihtiyaçlarını kısmen karşılamasına karşın öğrencilerin sosyalleşme ihtiyaçlarını ve pedagojik gelişimini hangi yönde etkilediği sorularına yeniden cevap aranmalı?" şeklindeki sorulara cevap verildi.
Raporun tamamına ulaşmak için tıklayınız. (İLKHA)