Rekabette başarının en etkili yolu; Kurumsal çeviklik nedir?

Kurumsal çeviklik, şirketlerin global krizlere ve değişimlere hazır olmasını sağlayan önemli bir kavram. İstanbul Ticaret Odası da bu kavramı, düzenlediği ‘Kurumsal Çeviklik’ webinarı ile şirketlere anlattı.

Ekleme: 28.10.2020 01:29:45 / Güncelleme: 28.10.2020 01:29:45 / Bilim & Teknoloji
Destek için 

EKONOMİ SERVİSİ

Mckinsey şirketinin araştırmasına göre 2030 yılında 8.9 milyon yeni iş alanı hayatımıza girecek ve potansiyel işgücü ihtiyacı 36.4 milyona ulaşacak. Bu da global dönüşümün ne kadar hızlı ilerleyeceğini gösteriyor.

Şirketlerin bu değişime ayak uydurmaları için oluşabilecek tehdit veya fırsatlara zamanında önlem alabilme yeterliliğine sahip olması gerekiyor. Buna kurumsal çeviklik adı veriliyor.

METAL YAKALILAR GELİYOR

İstanbul Ticaret Odası, üyelerini bu konuda bilgilendirmek için ‘Kurumsal Çeviklik’ webinarı düzenledi. Webinarda Türkiye Bilişim Sektörü Derneği (TÜBİDER) Yönetim Kurulu Başkanı M. Rüştü Arseven ve Teknolojik Grup Başkanı Aykut Seyrek, kurumsal çevikliğin bir adaptasyon yeteneği olduğunu dile getirdi. Toplantıda, gelecek 10 yılda iş dünyasında yaşanacak değişime dikkat çekildi.

Konuşmacılar, mesleklerin dönüşü ile birlikte yeni işlerin ortaya çıkacağını, mavi ve beyaz yakalılara artık metal yakalıların da (robotlar) ekleneceğini belirtti. Öngörülü olan kazanır Konuşmacılar, kurumsal çeviklik ile ilgili başarı ve başarısızlık hikayelerini de paylaştı.

Bu örneklerden biri, cep telefonu piyasasında bir zamanlar çok ünlü olan markaların 2009 yılında 430 milyona yakın satış yaptıkları ama ilerleyen yıllarda ‘Nasıl olsa başarılıyız’ diyerek, yenilikleri göz ardı etmeleriydi.

Neticede, bu firmalar piyasadan çekilmek durumunda kaldı. Yine 2009 yılında 20 bin satan bir telefon markasının yenilikçi yatırımı öngörüp, sektörde birinci sıralarda yer aldığı örneği verildi.

ATILACAK ÇEVİK ADIMLAR

*Ekip içinde güçlü iletişim kurulmalı.

* Tek bir merkezden karar almak yerine fonksiyonel noktalardan kararlar alınmalı.

* Kısa vadeli basit planlar yapılmalı.

* Ürün ve hizmet kalitesi artırılmalı. 

*Ürün teslim süresi kısaltılmalı.

* Kişiselleştirilmiş ürün üretebilme kapasitesi sağlanmalı.

Kaynak, İTO