LGS sınavlarında önemli başarılara imza atan imam hatip ortaokul öğrencileri, aldıkları puanlarla dikkatleri üzerlerine çekiyor. İmam hatip okullarındaki başarı ve eğitim kalitesi her geçen gün artarken, Türkiye genelinde imam hatip okullarına olan ilgi de artıyor.
İmam hatip okulunu tercih edecek kız çocuklarının fenni ilimlerle birlikte Kur’an-ı Kerim ve Peygamber Efendimizin hayatını öğrenerek çok daha iyi yetişeceklerini ifade eden Nar, amaçlarının Allah’tan korkan, topluma faydalı, milletine, devletine bağlı fertler yetiştirmek olduğunu kaydetti.
"Diğer ortaokullardan hiç bir farkımız yok, hatta fazlamız var"
İmam hatip okullarının diğer okullardan farkının, fen ilimleriyle birlikte dini ilimleri de beraber okutmak olduğunu belirten Nar, 5’nci sınıfa geçe kız öğrencilerin kayıtlarını beklediklerini söyledi.
Nar, “Öğrencilerimiz fen, matematik, Türkçe gibi pozitif ilimlerle birlikte Peygamber Efendimizin hayatı, Kur’an-ı Kerim derslerini de almaktadırlar. Diğer ortaokullardan hiçbir farkımız yok hatta fazlamız var diyebiliriz. İmam hatip okulu tercih edecek kız çocuklarımız fenni ilimlerle birlikte dini dersler, Kur’an-ı Kerim, Peygamber Efendimizin hayatı, Arapça, sahabelerin hayatını öğrenerek daha iyi yetişmiş olacaklar.” dedi.
"Fiziksel olarak birçok okuldan artılarımız bulunmaktadır"
Tam donanımlı ve bütün branşlarda hocalarının mevcut olduğunu belirten Nar, Özverili, gayretli ve öğrencileriyle ilgilenen bir eğitici kadrosuna sahip olduklarına dikkat çekti.
Sadece kız çocuklarının alındığı imam hatip ortaokulunu isteyen ailelerin tercih edebileceğine vurgu yapan Nar, şunları kaydetti:
“Öğrencilerimiz, okulumuzu bir özel kolej gibi değerlendirebilirler. İbrahim Hakkı Hazretleri İmam Hatip Ortaokulu 4-5 yıldır faaliyet göstermektedir. 2 fen, bilişim laboratuvarımız, Kur’an-ı Kerim sınıfımız, kütüphanemiz, beden salonumuz ve konferans solunumuz mevcuttur. Fiziksel olarak birçok okuldan artılarımız bulunmaktadır. Sınıflarımızın mevcudu 25-30 arasında ideal bir seviyededir. Bu nedenle okulumuza kayıt yapacak veliler, gönül rahatlığı ile çocuklarının kaydını okulumuza yapabilirler.”
“Çocuklar aynı zamanda pozitif ilimlerini çok yoğun bir şekilde öğreniyor”
“Amacımız Allah’tan korkan, topluma faydalı, milletine, devletine bağlı birer fert yetiştirmektir.” diyen Nar, Çocukların aynı zamanda pozitif ilimlerini çok yoğun bir şekilde öğrendiklerinin altını çizdi.
Nar, “Okulumuza kayıt yapan öğrencilerimiz, dinlerini öğrendikleri gibi kültür ve değerlerinin yanı sıra Allah’tan korkmanın ne demek olduğunu, topluma nasıl faydalı olunması gerektiğini, Peygamber Efendimizin hayatından örnekler alarak sahabe efendilerimizin hayatlarını okuyarak hayatlarına tatbik etmeyi öğreniyorlar. Bir nevi çocuklarımız iki kanatlı oluyorlar. Hem dünya hem de ahiretlerini kazanmaları gibi bir vizyonumuz var. Bu sene çocuklarımıza iyi yerleri de kazandırdık başarıda yüzde birlik dilimde bulunan öğrencilerimiz var. Hem fen ilimlerinde hem de dini ilimlerde çocuklarımıza bir şeyler katmayı hedefliyoruz.” ifadelerini kullandı.
“İmam hatip okulu beni, hem maddi hem de manevi olarak geliştirdi”
Ortaokulunu imam hatipte okuduğunu ve çok memnun kaldığını belirten Sema Nur Kaçar, İmam hatip okulunu fen bilimleri bölümüne kaydını yapmak için geldiğini söyledi.
Kaçar, “İmam hatipte okuduğum 3-4 yıl boyunca manevi olarak kendimi çok geliştirdim. Bu okuldan oldukça memnun kaldım. Bu okul hem maddi hem de manevi olarak baya geliştirdi. Kur’an-ı Kerimi öğrendim, Allah’tan korkmayı, ahlakımızı geliştirdik. Faydalı bir birey olarak büyümeyi öğrendik. LGS sınavından 387 puanla yüzde 10’luk dilime girdim, pandemi süreci olmamış olsaydı daha iyi puan alabilirdik. Ama bu süreçte öğretmenlerimiz bizimle iletişim kurdular ve bize çok destek oldular. Bu okuldan çok memnun kaldığım için imam hatip lisesinin fen bölümünü tercih ettim. Umarım bu bölümü kazanırım ve kazanacağımı umuyorum. Okulumuzda pozitif ilimlerle baya uğraşılmış, laboratuvarımız, bilişim odalarımız, Kur’an-ı Kerim, beden eğitimi odalarımız var. Gerçekten çok iyi bir okul, bu okul sizi manevi olarak geliştirecek, burası gerçekten çok iyi bir okul.” ifadelerini kullandı.
İmam hatip okuluna ilk kayıt yaptığında Kur’an okumayı bilmediğini dile getiren Aslı Edibe Ogar, bu sayede hem Kur’an okumayı hem de Hazreti Muhammed’in hayatını öğrendiğini ve 4 yıl boyunca okuldan çok memnun kaldığını ifade etti.
Ogar, “Bu sene imam hatip ortaokulundan mezun oldum LGS sınavından 360 puan aldım yüzdelik dilimim 16. Hocalarımız pandemi sürecinde çok yardımcı oldular. Her zaman iletişim halinde kaldılar. Denemeler, testlerle destek oldular. Okulumuz hem fiziksel hem de hocalarımız çok iyi, sınıf mevcudumuz gayet iyi 25-30 arası, 4 yıl boyunca okuldan çok memnun kaldım, Kur’an’ı kerim okumayı bilmiyordum ilk başladığım zamanlar ama hocalarım öğretti. Hazreti Muhammed’in hayatını, Arapçayı öğrendim bu okulu çok tavsiye ediyorum.” şeklinde konuştu
“İnsanlar dünyada ve ahirette çocuklarından bir hayır görmek istiyorlarsa imam hatibi tercih etsin”
Gençlik ve il Spor Müdürlüğünde memur olarak çalıştığını belirten Mehmet Şirin Kaçar, imam hatip okulunu tercih etmedeki en büyük sebeplerden biri okulda karma eğitimin olmayışından kaynaklandığın söyledi.
Kaçar, “Hocalarımızın çok özverili, çocuklarımıza hem dinlerini hem de Kur’an, Arapça, Peygamberler ve sahabe hayatını öğretiyorlar. Allah sebep olandan razı olsun. Çocuğum 4 yıl imam hatip ortaokulunda okudu çok memnun kaldım. İnsanlar çocukların sadece dünyayı kazanmasını istiyorlarsa imam hatip okuluna göndermelerine gerek yok ama topluma yaralı birer evlat yetiştirmek istiyorlarsa ve hem dünyada hem de ahirette çocuklarından bir hayır görmek istiyorlarsa mutlaka imam hatibe kayıt yaptırmalarını tavsiye ediyorum.” diye konuştu.(İLKHA)