Yediemin otoparklarında, servet çürüyor...

Türkiye genelinde borcu yüzünden icralık olan, trafikten men edilen, çalınıp yakalanan binlerce otomobil ve motosiklet yediemin otoparklarında adeta çürümeye terk edilmiş durumda. Tasfiye usulünün yeniden düzenlenmesi ve yedieminlik müessesi ıslah edecek çalışma acilen hayata geçirilerek bu büyük israfın önüne biran evvel geçilmeli.

Ekleme: 21.07.2020 09:09:16 / Güncelleme: 21.07.2020 09:13:14 / Ekonomi
Destek için 

EKONOMİ SERVİSİ

İcra yoluyla yediemin depolarına çekilerek yazın güneş, kışın yağmur altında çürümeye terk edilen araçların sayısı her geçen gün artıyor. Araçların bir kısmı ise ruhsat sahibi, haciz işlemi öncesinde aracın motorundan direksiyon simidine değerli parçaları sökülüp yasa dışı yollarla satıldığı için yıllarca satılmadan çürümeyi bekliyor. İcradan ya da eksik evrak nedeniyle trafikten menedilen binlerce otomobil ve motosiklet, yediemin otoparklarında çürümeye terk edildi. Otoparklara çektirilen araçlar arasında yıllardır bekleyenler var. Uzun yıllar otoparkta kaderlerine terk edilen araçların çürüdüğü ve birçoğunun üzerinde plaka olmadığı için tanınmayacak hale geldi.

SATIŞLARI HAZİNE YAPMASI LAZIM AMA ZOR…

Araçların geliş nedenleri ağırlıkla karayolları yönetmeliğine uymamaları ve icra dairelerince haciz yakalama işlemi yapılmasından kaynaklanıyor. Trafik nedeniyle bağlanan araçların tasfiye işlemi hazinece yapılması gerekiyor, yasal düzenleme yapılmış olsa da biriken araçların milli emlak kurumları ile tespiti ve satış işlemlerinin yapılmasının bir hayli zor. İcra nedeniyle gelen araçların icra iflas kanunu 88. Maddesi ve ek maddeleri ile her ne kadar tasfiye işlem yolları yasalarca belirtilmiş halde olsa da otoparklarda ve Türkiye genelinde bu işlemlerin yapılamamasının en büyük nedeninin birikmiş ciddi sayıdaki aracın çok fazla iş yükü ortaya çıkarıyor.

‘LİSANSLI YEDİEMİN DEPOSU UYGULAMASI‘

2020 Cumhurbaşkanlığı programına ‘lisanslı yediemin deposu uygulaması ‘ ve tasfiye usulü konuları alındı. Yapılacak düzenlemelerle ile bir aracın 6 ay bekleme süresinin ardından satışa çıkarılıp bedelinin de bir hesapta tutularak dava sonucunda kazanan tarafa ödenebilmesi ile hem parklardaki araç yoğunluğunun azaltılması hem de aracın değeri üzerinden yaşanacak ekonomik bir kaybında önüne geçilmesi planlanıyordu. Bu ve sorunu çözmede hızlı hareket edilecek benzeri çözüm yolları ile bu araçların tasfiye edilmeli ve tekrar ekonomiye kazandırılmalı. Aksi takdirde uzun yıllar parklarda bekletilmesi nedeniyle çürüyüp giden bu milli servet göz göre çöpe dönüşüyor…

İlgili Haberler