Öğrencilerin servis paraları okullarına gitmemelerine rağmen alınıyor. Veliler ise çareyi CİMER'e şikayet etmekte buldu. CİMER ise velileri Tüketicİ Hakem Heyetlerine yönlendirdi.
Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) velilere, uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerin kullanmadığı servis ücretlerinin iadesi için tüketici hakem heyetlerine başvurmalarını önerdi.
Binlerce velinin başvurusu üzerine CİMER’den verilen cevapta, virüs nedeniyle hizmet alınamayan dönemde “mağduriyetlerin giderilmesi için” muammaya dönen okul servisi ücretlerinin hakem heyetlerine başvuru yoluyla çözülebileceği belirtildi.
CİMER'DEN TAVSİYE
CİMER, mağdur veliye 6502 Sayılı Kanun kapsamında bireysel tüketici uyuşmazlıklarının çözümünde iki kurumun yetkili kılındığını anlatarak, “Bunlar, illerde oluşturulan tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleridir. Halen Tüketici Mahkemesi oluşturulmayan yerlerde ise genel görevli Asliye Hukuk Mahkemeleri, Tüketici Mahkemesi sıfatıyla görev yapmaktadır” dedi.