Albaraka Türk ilk çeyrekte 12 milyon TL kâr etti

Albaraka Türk, ilk çeyrekte 12 milyon TL kâr elde ettiğini açıkladı.

Ekleme: 16.05.2020 16:29:30 / Güncelleme: 16.05.2020 16:29:30 / Ekonomi
Destek için 

EKONOMİ SERVİSİ

Albaraka Türk Katılım Bankası, 2020 yılı ilk çeyrek mali verilerini Kamuoyu Aydınlatma Platformu’nda açıkladı. Bankanın yaptığı açıklamaya göre banka, ilk çeyrekte 12 milyon TL kâr elde ettiğini açıkladı. 2020 yılı ilk çeyrek verilerine ilişkin bir açıklama yapan bankanın genel müdürü Melikşah Utku ise Albaraka Türk olarak piyasalardaki tüm olumsuzluklara rağmen fon kaynaklarına erişimi, yatırım bankacılığı uygulamalarını başarıyla hayata geçirdiklerini ifade ederek şunları söyledi: “Üç aylık finansal sonuçlarımıza göre, Bankamızın toplam aktifleri 55.551.997 TL olarak gerçekleşmiştir. Aynı dönemde toplam kredi portföyümüz 35.203.717 TL’ye ulaşmıştır. Kâr ve zarara katılım hesapları ile özel cari hesaplar aracılığıyla toplanan fonlar 2019 yılsonuna göre %8,82 artarak 43.277.004 TL olarak gerçekleşmiştir. Bu fonların yaklaşık %62,91’i döviz cinsi fonlardan oluşmaktadır. 31 Mart 2020 tarihi itibarıyla Bankamız net kârı ise 12.050 TL olarak gerçekleşmiştir.”

“DÜNYANIN EN İYİ KATILIM BANKASI OLMA” VİZYONU

Melikşah Utku, “Dünyanın En İyi Katılım Bankası Olma” vizyonunun bir gereği olarak hızla değişen ve yenilenen finans dünyasındaki gelişmeleri yakalayarak geleceğin bankacılığına yatırım yaparak, fiziksel şube hizmetlerinin tamamının uçtan uca dijital ortamlarda da sunulması hedefiyle çalışmalarımızı sürdürmekte, Katılım bankaları açısından bir ilk niteliği taşıyan Albaraka Garaj’la finans teknolojisi tabanlı iş fikirlerine ve projelere sahip girişimcilere kuluçka ve hızlandırma olanakları sunarak destek olmaktayız. Albaraka Garaj’ın yanı sıra Albaraka Fintech Girişim Sermayesi Fonu aracılığıyla ve kurum içi girişimciliği destekleyen “Keşfet” programıyla da inovasyon ve girişimcilik ruhunun üst yönetimle etkileşimi artırılmış, müşteri odaklı inovatif çözümler üretilmeye başlanmıştır. Bu çalışmaların sonucunda ortaya çıkan dijital ürün ve hizmetlerin önemi salgın sürecinde bir kez daha ortaya çıkmıştır.” Dedi.